SEO vs. SEA

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Wanneer een surfer een zoekopdracht doet in een zoekmachine verschijnen er twee soorten zoekresultaten:de organische of natuurlijke resultaten links van de pagina
de pay-per-click advertenties, ook wel gesponsorde koppelingen genoemd, bovenaan en aan de rechterkant.

SEO

SEO (Search Engine Optimization), of zoekmachine optimalisatie, zorgt voor een betere zichtbaarheid in de organische resultaten. De score van een website in de zoekresultaten hangt voornamelijk af van twee factoren: autoriteit en copywriting.

Zoekmachines meten die ‘autoriteit’ aan de hand van het aantal inkomende links van andere websites. De ranking in de zoekmachineresultaten is dus grotendeels afhankelijk van de belangrijkheid van de website. Verder moeten web-teksten niet alleen bezoekers verleiden, maar ook Google kunnen bekoren.

Meer weten over de voordelen van SEO?

SEA?

SEA (Search Engine Advertising), of zoekmachine advertenties, zorgt voor meer websitebezoekers via de advertenties. Bij SEA draait alles om doelgerichte campagnes. Met de juiste zoektermen en het juiste budget, bereikt u het juiste doelpubliek.

Dankzij pakkend geschreven advertentieteksten gaat de doorklikratio de hoogte in. U stelt zelf het budget in en bepaalt exact hoeveel u per maand spendeert.

Meer weten over de voordelen van SEA?