Content marketing: GRIJP UW DOELGROEP BIJ DE LURVEN

kwaliteitsvolle content

Relevante, kwaliteitsvolle & vindbare content

Content marketing in een notendop? Waardevolle en relevante inhoud die perfect is afgestemd op uw doelgroep. Het is een efficiënte marketingtechniek en kan verschillende doelen hebben: bestaande klanten informeren om een goed imago op te bouwen, de verkoopcijfers opdrijven, leads genereren, de zichtbaarheid van je merk vergroten, de leider binnen je vakdomein worden,…

Hoe werkt content marketing?

Vooraleer u content genereert, moet u uw doelgroep kennen. Daarnaast bepaalt u de doelstellingen en de juiste kanalen. Een van de grote voordelen van content marketing is dat de boodschap niet gepusht wordt. Goed gemaakte en relevante content wordt door de lezer gezocht. Zorg er dus voor dat u een pakkend verhaal te vertellen heeft zodat u ‘connectie’ maakt met uw doelgroep. Kruip in het hoofd van de mensen die u wilt bereiken en grijp ze bij de lurven!

Maak uw content rendabel

Content wordt pas doeltreffend en krijgt waarde als hij ook gevonden wordt. Het is dus zaak om niet lukraak, maar uiterst precies content te creëren en verspreiden. Door regelmatig uw site te updaten met unieke en zoekmachinevriendelijke content, zal u hoog scoren in zoekmachines. De bezoekers worden tot actie aangezet waardoor uw inspanningen worden beloond. Zo worden uw content marketing acties relevant en bezorgen zij u ROI.

Content is dé key-differentiator van online marketing, niet techniek, niet sociale media, content!

Click to tweet!

Onze ervaren consultants staan u bij in dit proces en zorgen ervoor dat uw content bestaat uit datgene wat uw bezoekers zoeken. Op die manier worden de vooropgestelde doelstellingen vlot behaald.

67%

meer leads

Bloggende B2B bedrijven halen maandelijks 67% meer leads binnen dan hun niet-bloggende concurrenten!