Zoekgedrag analyseren met “Insights in Search” van Google

Google heeft met Insights in Search een nieuwe tool om het zoekgedrag van webgebruikers te kunnen analyseren. Met deze tool kunnen marketeers en adverteerders de laatste trends op internet opvolgen en opzoeken wat er populair is onder de internetgebruikers.

Hier een kort overzicht van de functionaliteiten:

  • Keywords analyseren op zoekvolume door de tijd heen: Kan in sommige gevallen nuttig zijn om trends te bepalen.
  • Regionale populariteit van zoekwoorden: Handig indien je advertentiecampagnes moet maken voor verschillende landen of regio’s.
  • Seizoensgebonden trends analyseren: Wannneer gaan mensen op zoek naar een bepaalde  activiteit, gelegenheid of geschenk? (reissector, …)
  • Zoeken naar gerelateerde zoekwoorden (brand associations):  Is zeer belangrijk en nuttig om te kunnen bepalen welke zoektermen het beste scoren tegenover het merk of product van de klant.
  • Als bedrijven nieuwe markten willen bewerken, kan insights helpen om te bepalen welke regio het meest interessant is.

Insights in Search is een zeker een nuttige tool voor elke marketeer of webprofessional.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *