4 eenvoudige ingrepen voor website optimalisatie

Tips voor website optimalisatie

website optimaliserenVoor veel kleine en middelgrote ondernemingen is het up-to-date houden van hun website dikwijls geen prioriteit. “Onze website staat online dus (potentiële) klanten zullen ons wel vinden” denken velen dan. Maar een statische website is allesbehalve een goed idee. Je website zal immers snel gedateerd raken (en zo een lagere ranking krijgen) en bezoekers afschrikken. En dat is natuurlijk niet wat je wilt. Als je door het bos de bomen niet meer ziet, begin dan met de vier onderstaande aanpassingen. Het zal de look en feel van je website al een heel pak verbeteren.

Houd je website dynamisch

Een website die “leeft” wekt bij bezoekers meer vertrouwen op dan één die niet geüpdatet wordt. Het is niet enkel voor je bezoekers leuk dat ze voor nieuwe informatie op je website terecht kunnen – ook je SEO heeft er baat bij. Regelmatig content op je website plaatsen is voor Google bovendien een positief signaal. Het vernieuwde algoritme van Google hecht veel belang aan nieuwe content en resulteert in een hogere ranking.

Je kan het groots aanpakken door een bedrijfsblog te starten, maar ook een sectie bedrijfsnieuws of een onderdeel sectornieuws maakt je website een stuk dynamischer!

Je website optimaliseren ? Verstop je niet !

Zorg dat bezoekers je gemakkelijk kunnen contacteren. Maak je contactgegevens dus goed zichtbaar. Een gemakkelijk vindbaar telefoonnummer, e-mailadres of contactformulier voorkomt veel frustraties van bezoekers en (potentiële) klanten die met je in contact willen komen. Informatie over je locatie beïnvloedt bovendien je ranking in de zoekresultaten van Google.

Website optimalisatie wekt vertrouwen

Is er ooit een artikel verschenen over je bedrijf? Of heb je misschien een belangrijke award gewonnen binnen je sector? Communiceer dit dan ook. Het is een eenvoudige manier om te tonen dat je bedrijf te vertrouwen is. Logo’s van brancheorganisaties waar je lid van bent, doen het ook altijd goed. Het zijn stuk voor stuk vertrouwenssignalen waar je best mee mag uitpakken.

Stuur bezoekers aan om een actie te ondernemen

Met call-to-action buttons zorg je ervoor dat je bezoekers een actie ondernemen. Eerst moet je natuurlijk vaststellen wat het hoofddoel van je website is. Moeten bezoekers zich aanmelden voor een nieuwsbrief? Of moeten ze contact opnemen met een lid van je salesteam of een offerte aanvragen? Met call-to-action buttons communiceer je aan je bezoekers op een duidelijke manier hoe ze deze acties kunnen ondernemen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *