Voortaan ook adverteren op basis van keywords op Twitter

Op Twitter hadden adverteerders al de mogelijkheid om Promoted Tweets te plaatsen op basis van interesses van gebruikers. Deze interesses werden bepaald op basis van enkele factoren, zoals de beschrijving van de gebruiker, en de inhoud van de tweets.

Voortaan is het ook mogelijk om Promoted Tweets te plaatsen op basis van keywords die twitteraars gebruikten in hun tweets. De nieuwe feature heet keyword targetting in timelines, en werd toegelicht door Twitter in een blogpost. De nieuwe functie is beschikbaar in alle markten waar Twitter Ads actief zijn, en in 15 talen.

De nieuwe functie laat adverteerders toe om sneller op de bal te spelen. Zo kan je als adverteerder inspelen op iets wat een gebruiker op dat moment bezighoudt. Twitter zelf geeft in de blogpost het voorbeeld van een gebruiker die tweet dat hij geniet van het nieuwste album van een band. Een lokale concertorganisator kan dan een campagne opstarten met de bandnaam als getarget keyword, en op die manier een Promoted Tweet plaatsen dat tickets te verkrijgen zijn voor het opkomende concert van die band.

Geen verandering in gebruikerservaring

Voor gebruikers van Twitter verandert niets aan de gebruikerservaring. Er zal geen verhoging zijn van de frequentie waarmee advertenties getoond worden. Ook hebben twitteraars nog steeds de mogelijkheid om Promoted Tweets te verwijderen, indien ze vinden dat die niet relevant zijn. Twitter is zelfs van mening dat de nieuwe functie de gebruikerservaring zelfs zal verhogen aangezien Promoted Tweets relevanter zullen zijn.

Opzetten van advertentiecampagne met keyword targetting

Het opzetten van een advertentiecampagne op basis van keyword targetting is vergelijkbaar met die voor het opzetten van klassieke Twitter campagnes. Je geeft de zoekwoorden in die je wil targetten, en je geeft ook meteen aan of je die zoekwoorden in phrase match of in broad match wil targetten. Tot slot heb je als adverteerder ook nog andere targetting opties, zoals geografische locatie, device en geslacht.

Executive Summary

Nieuwe mogelijkheden voor Twitter advertising
Voortaan is het ook op Twitter mogelijk om advertentiecampagnes op te zetten op basis van keyword targeting.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *