Runt jouw bedrijf al een Twitterchat? 5 tips!

Twitterchat twitter chatMisschien heb je het al eens voorbij zien komen op Twitter: een Twitterchat. Maar wat zijn nu de do’s and don’ts voor een Twitterchat? Wij geven je onze 5 beste tips!

Laten we beginnen met een kleine verduidelijking: we hebben het hier niet over de website met dezelfde naam, maar een chat op Twitter zelf die zich onderscheidt van de andere tweets door een gemeenschappelijke hashtag.

 

1. Kies een handige hashtag

Het klinkt zo simpel en zelfs overbodig… maar het is toch nodig! Je kan al snel een groot gedeelte van de Twitterchat missen omdat je per ongeluk de hashtag verkeerd gebruikt, of door andere mensen die per ongeluk een typfout laten sluipen in de hashtag.

2. Kies een handige datum en tijdstip uit

Ook een goed tijdstip en een goede datum zijn heel belangrijk! Ga je de chat tijdens de kantooruren organiseren of erna? Hoe lang zal de chat gaan duren? Wil je liever een kort maar krachtige twitterchat of een langere Twitterchat waarbij er langer nagepraat wordt?

3. Kies een organisatiemethode

Hoe wil je dat de chat zelf verloopt? Ga je voor vraag- en antwoord? Wil je het maar over 1 topic hebben of over meerdere topics? Ook daar moet je goed over nadenken… voor je het weet beland je in een enorme Twitterchat-chaos, iets wat je absoluut moet vermijden.

4. Maak een beetje reclame voor je chat

Wat heb je aan een chat waar niemand komt? Niet veel, toch? Daarom is het belangrijk dat je een beetje reclame maakt voordat de chat begint. Plaats een blogpost op je bedrijfswebsite om de chat aan te kondigen of kondig de chat aan in je nieuwsbrief.

5. Kies een interessant topic

Ook niet geheel onbelangrijk: over welk topic wil je praten tijdens de Twitterchat? Probeer een topic te kiezen waar veel mensen over kunnen meepraten.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *