Online adverteren op Twitter: ‘Twitter for Business’

twitter_moneyTwitter heeft recent een geüpdate gids voor bedrijven gelanceerd. De gids is gericht aan bedrijven en adverteerders die op zoek zijn naar manieren om het meeste uit de ‘micro-sharing’ dienst te halen.

De uitgebreide gids bevat informatie die bedrijven op weg helpt met online adverteren op Twitter. Twitter nodigt adverteerders uit mee te gaan op ‘een reis met de meest engagerende innovatieve advertenties op het web’. Veelbelovend dus, maar nog altijd “we’ll soon get in touch with you!”

Twitter_for_Business

In de vernieuwde gids wordt alles rond Twitter uitgelegd, gaande van ‘what is Twitter?’ tot de ‘Promoted Products’ en Analytics. De Promoted Products kenden we al: advertentieproducten die ervoor moeten zorgen dat Twitter geld in het laatje krijgt. Alle Promoted Products (Promoted Tweets, Promoted Accounts, Promoted Trends)worden zeer goed uitgelegd en verklaard aan de hand van afbeeldingen. Bovendien komt Twitter via de gids ook extra naar buiten met z’n nieuwste product ‘Advertiser Analytics’. Met deze analytics krijgen adverteerders diepe inzichten in zowel betaalde als niet-betaalde activiteit op Twitter. Daarvoor worden twee lagen van analytics aangeboden: ‘Promoted Products dashboard’ en ‘Timeline Activity’.

Twitter heeft zich nu dus volledig opengesteld voor bedrijven en adverteerders. Het wordt een beetje koffiedik kijken of Twitter werkelijk begrepen heeft hoe het geld moet verdienen aan online marketing en of het daar ook al de nodige middelen voor heeft om alles in goede banen te leiden, maar deze gids en het formulier dat adverteerders kunnen invullen zijn een goede aanzet om van Twitter een winstgevend bedrijf te maken.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *