Buffer en Followerwonk slaan de handen in elkaar

In het verleden hebben we al uitgebreid aandacht besteed aan Buffer en Followerwonk, twee tools die je toelaten om je activiteiten op Twitter te analyseren en te plannen. Buffer is een tool die je in staat stelt om posts in te plannen op Twitter, maar ook op Facebook en andere netwerken. Het inplannen van tweets is natuurlijk heel handig, maar het grote probleem is vaak dat je niet weet wanneer je die tweets juist moet inplannen.

Buffer gaat daarom samenwerken met Followerwonk, een tool om data op Twitter te analyseren. Met Followerwonk kunnen twitteraars snel het optimale tijdstip om een tweet uit te sturen berekenen, gebaseerd op historische data.

Hoe werkt het?

Om van de feature gebruik te maken moet je je naar de homepage van Followerwonk begeven, en daar de ‘Analyze Followers’ optie aanklikken bovenaan de pagina. Nadat je al je gegevens hebt ingegeven, zal Followerwonk een grafiek laten zien die aangeeft op welk tijdstip de meeste volgers online zijn.

Dat op zich is al handig, maar het wordt nog veel interessanter wanneer je onder de grafiek op de oranje button “Schedule at Buffer” klikt. De button neemt je terug naar Buffer en laat je nieuwe tijdstippen inplannen op basis van de grafiek in Followerwonk. Kies het aantal slots, en Buffer zal automatisch de nieuwe tijdstippen toevoegen aan je planning.

Vanaf dan kan je steeds nieuwe posts toevoegen aan Buffer, door bijvoorbeeld gebruik te maken van de Buffer app of browser extensions. De posts zullen dan automatisch ingepland worden volgens de planning die je net hebt ingesteld.

Interessant voor grote merken en bedrijven

Voor grote merken en bedrijven lijkt dit een heel handige feature. Het is levensbelangrijk dat ze met consumenten interageren op tijdstippen dat zij online zijn. Met deze tools kunnen ze die tijdstippen snel achterhalen en automatisch posts inplannen. Het zal de brand awareness en het aantal conversies verhogen. Door je campagne op voorhand in te plannen komt er ook meer tijd vrij om te antwoorden en users van feedback te voorzien.

Jammer genoeg werkt deze feature voorlopig enkel op Twitter. Het zou heel handig zijn mochten dezelfde functionaliteiten ook voor andere netwerken, zoals Facebook en LinkedIn, beschikbaar zijn. Hopelijk komen die er snel aan.

Executive Summary

Samenwerking Buffer en Followerwonk
Door een samenwerking tussen Buffer en Followerwonk kunnen bedrijven hun Twitter campagnes nog beter inplannen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *