Bedrijven twitteren op verkeerde tijdstip

Uit een rapport van Buddy Media blijkt dat veel merken en bedrijven nog niet veel snappen van Twitter. Ze twitteren op verkeerde tijdstippen en gebruiken te weinig hashtags. Buddy Media onderzocht in december, januari en februari de tweets van 320 grote merken in de wereld.


Eén van de conclusies is dat deze merken teveel tijdens de week tweeten en te weinig in het weekend. In het weekend is de betrokkenheid en activiteit van twitteraars 30% hoger dan op weekdagen, aldus Buddy Media.

Nog uit het onderzoek blijkt dat merken en bedrijven te weinig hashtags gebruiken in hun tweets. De ‘engagement rate’ van tweets met hashtags is namelijk twee keer zo hoog als berichten zonder. Niettemin zijn er in maar 24% van de tweets hashtags verwerkt. Aan de andere kant: teveel hashtags zijn ook niet goed. Het ideale aantal hashtags is twee of drie. Méér resulteert in een lagere respons op Twitter.

Hieronder vind je een handige ‘cheat sheet’ met handige Twittertips:

Executive Summary

Wat? Uit een rapport van Buddy Media blijkt dat veel merken en bedrijven nog niet veel snappen van Twitter. Ze twitteren op verkeerde tijdstippen en gebruiken te weinig hashtags.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *