Adverteren op Twitter? Ontdek Twitter Quick Promote

adverteren-op-twitter

Twitter heeft de laatste jaren al heel wat actie ondernomen om zijn advertentieplatform te verbeteren. Zo kun je Twitter-campagnes optimaliseren op basis van je doelen en je tweets analyseren via Twitter Analytics. Voortaan is het ook mogelijk om via Twitter Quick Promote je beste tweets snel en gemakkelijk promoten. Adverteren op Twitter met Quick Promote? Ontdek hoe je eraan begint!

Promoot je beste tweets

Twitter lanceerde een tijdje geleden een nieuwe toepassing: ‘Quick Promote’. Twitter wil bedrijven hiermee de mogelijkheid bieden om een groter publiek te bereiken via de sociale netwerksite. Zo kun je in enkele stappen je beste tweets promoten. Promoot bijvoorbeeld tweets over een nieuw product, een interessant blogartikel of een promotie. Het doel? Snel een breder publiek bereiken en meer engagement verkrijgen op je advertenties. Meer bekendheid en klikken op je advertenties brengen namelijk meer mensen naar je website en winkel. Het kan je bedrijfsresultaten dus positief beïnvloeden. Met ‘Quick Promote’-advertenties kun je Twitter-gebruikers namelijk targeten met dezelfde interesses als je huidige volgers. De kans is groter dat die je boodschap ook interessant vinden.

Je beste tweets? Dat zijn tweets met een hoog aantal impressies en hoge engagementratio. De engagementratio is de verhouding tussen het aantal vertoningen en het aantal klikken. Klikken er bijvoorbeeld veel mensen op een van je links, hashtags of afbeeldingen? Antwoorden of retweeten ze je tweets of volgen ze je account na het zien van de advertentie? Dan ondernemen mensen actie en stijgt je engagementratio.

Hoe begin je eraan?

Twitter quick promote ads

Wij namen de proef op de som en testten zelf de quick promote ads. Je stelt ze op in 4 stappen:
Stap 1: Ga naar analytics.twitter.com.
Stap 2: Zoek in je Tweet activity dashboard je beste tweets.
Stap 3: Kies je budget. Denk eraan dat advertenties op Twitter werken met het pay-per-engagement model, en niet met het pay-per-click (PPC-model) zoals bij de andere online kanalen. Je betaalt bij Twitter voor elke interactie. Een klik op een link, een hashtag of een afbeelding brengt kosten met zich mee. Maar ook voor het antwoorden of retweeten moet je geld neerleggen. Twitter toont je bij elk budget het geschatte bereik.
Stap 4: Activeer je advertenties en wacht enkele uren tot ze online staan.

Ten opzichte van de andere campagnes is de kost per engagement van de Twitter quick promote ads bijna vier of vijf keer groter.

Click to tweet!

Analyseer je cijfers met Analytics

Resultaten Twitter quick promote ads

Onze resultaten? Met 25 euro behaalden we 6.877 vertoningen en maar 32 engagements. Ten opzichte van de andere campagnes is de kost per engagement hier bijna vier of vijf keer groter. Je zet de advertenties dus heel snel op, maar daar betaal je ook voor. Ons advies: je spendeert beter wat meer tijd om advertenties in Twitter zelf op te zetten en zelf te targetten. De quick promote ads zijn duur en Twitter verdient hier dus gemakkelijk geld mee.

Executive Summary

Twitter lanceerde ‘Quick Promote’, een toepassing waarbij kmo’s hun beste tweets kunnen promoten bij potentiële klanten op deze sociale netwerksite. Onze conclusie? Je zet de Quick promote ads snel op, maar ze zijn duurder dan de gewone advertenties.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *