Yahoo’s innovatieve YOS plan

Als het nieuwe Yahoo even innovatief en aangenaam wordt als de plannen dan lijkt de  toekomst van de gevallen zoekgigant er terug wat rooskleuriger uit te zien. Yahoo wil van zichzelf via Yahoo Open Strategie (YOS) de plek maken waar je internetbezoek begint en waar je het kan verder zetten.

Het moet een sociale aangelegenheid worden, denk Facebook en MySpace, waar je via één account over alle diensten van Yahoo kan beschikken en je eigen applicaties kan creëeren.

 Het wordt ook mogelijk om onderdelen van Yahoo buiten het netwerk te gebruiken. Een voorbeeld hiervan is dat je het adresboekje van Yahoo Mail kan integreren in een site als Plaxo.

 Ook de zoekresultaten worden onder handen genomen. Voor gebruikers wordt het mogelijk om de resultaten te personaliseren. Site eigenaars kunnen dan weer hun zoekresultaten te verbeteren  door ondermeer betere, semantieke mark-up te gebruiken.

Momenteel is dit enkel een plan. Stap voor stap zou Yahoo die richting uit willen gaan, als een mogelijk overname door Microsoft geen roet in het eten smijt natuurlijk.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *