Wahooly helpt start-ups aan succes en tractie via influencers

Wahooly, accelerating startup growth through online influence

We hebben het er al enkele maanden geleden over gehad. Wahooly, het platform dat de brug slaat tussen influencers en start-ups is na enkele maanden terug van weggeweest. Het platform werd volledig van de grond heropgebouwd en ziet er nu een stuk gelikter uit.

Je kan jezelf nog steeds inschrijven voor Wahooly. En zoals Google en Facebook respectievelijk in een garage en een dorm room het levenslicht zagen, kan je zo medeaandeelhouder worden van start-ups die met jouw hulp even groot kunnen worden.

Promote, improve, engage

Hoe Wahooly exact werkt, wordt mooi uitgelegd in de ‘Start-ups meet influencers infographic’. Waar het eigenlijk allemaal op neer komt, is dat je een portfolio samenstelt van start-ups die je via je sociale netwerken, je expertise en je feedback wilt helpen aan tractie en uiteindelijk aan succes.

Momenteel kan je al uit 6 verschillende start-ups kiezen, waaronder ook Wahooly.  Eens je lid wordt van een bepaalde start-up, krijg je verschillende mogelijkheden om het bedrijf te promoten, verbeteringen aan te reiken of door het nieuwe product te gebruiken en feedback te geven.

Zo kan je tweets en posts op Facebook en Twitter plaatsen of kan je een link leggen van op je blog of website. Maar je kan ook infographics verspreiden enzovoort om de start-up te promoten. Daarnaast is er ook een forum waar je verbeteringen of opmerkingen kan aanreiken, aanvullingen op andermans verbeteringen kan geven of een verbetering liken of disliken. Ten slotte krijg je ook de mogelijkheid – momenteel is dit echter nog niet mogelijk – om het product als één van de eersten te testen en zo dus eerlijke, bruikbare en waardevolle feedback kan geven waardoor de start-up het product kan verbeteren.

Social influence in ruil voor aandelen

En dat is meteen ook het leuke aan Wahooly: je kiest voor een leuk project of product dat je echt interesseert wat je meteen ook aanzet om erover te praten via je sociale netwerken en uiteraard ook om het te testen. En door al die mond-tot-mondreclame en feedback die je levert, verdien je punten wat zich uit in grafieken van ‘social influence’. Des te hoger je social influence en des te hoger het succes van de start-up waar je lid van bent, des te hoger je beloning.

En die beloning komt er wanneer een start-up overgenomen wordt of wanneer een start-up naar de beurs gaat. En aangezien jonge, hippe en snelgroeiende start-ups makkelijk overgenomen worden door grote bedrijven, is de kans dat je er iets aan overhoudt wel reëel.

Aanmelden voor Wahooly kan dus nog steeds waardoor je in ruil voor je influence een klein stukje ‘piece of pie’ krijgt van coole start-ups zoals Tweet TV, Lutebox of uiteraard Wahooly zelf.

Executive Summary

Wahooly, where start-ups meet social influencers
Meld je nu aan voor Wahooly en bouw mee aan het succes van start-ups

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *