Twitter’s eerste tv-commercial

De allereerste tv-commercial van Twitter was gisteren te zien in Amerika, en dit niet toevallig tijdens de live uitzending van de 2012 Pocona 400 Nascar Race. Omid Ashtari, een medewerker van Twitter, stuurde volgende Tweet de wereld in:

Dit is de commercial zelf:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nYz76M2vJnM[/youtube]

Brad Keselowski

In deze commercial zien we Brad Keselowski die vanuit zijn auto een foto maakt met zijn iPhone en die rechtstreeks op Twitter plaatst. Het is niet toevallig dat Twitter hem uitkoos voor deze commercial: Keselowski haalde het nieuws toen hij in februari foto’s en updates op Twitter postte van een explosie op een Nascar track, voorafgaand aan de Daytona 500 race. Die race moest worden uitgesteld omwille van die explosie. Keselowski’s verslaggeving leverde hem toen meer dan 100.000 nieuwe volgers op in 2 uur tijd!

Facebook integratie

Opvallend aan deze commercial is de hashtag (#) die we op het einde in de link zien staan (twitter.com/#nascar), daar waar een hashtag vroeger niet in de url stond. De rede hiervoor is de Facebook integratie, die Twitter geupdate heeft. Indien je je Tweets op je Facebook wall laat verschijnen, zien mensen vanaf nu je Twitter naam en hashtags worden omgetoverd tot een link! Dat ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:

Twitter wil via deze commercial dus ook hun nieuwe hashtag pagina’s promoten!

Waarom een tv-commercial?

Op het eerste zicht lijkt het wat gek, Twitter die een tv-commercial lanceert. Iedereen kent Twitter, en als je er nu nog niet op zit, dan zal dat waarschijnlijk ook niet veranderen door deze commercial. Het lijkt erop dat Twitter zich hier vooral ook op adverteerders en (media)bedrijven richt… de hashtag pagina’s zijn namelijk een mogelijk bijzonder interessante plaats voor bedrijven om zeer gericht te adverteren! Bedrijven kunnen hier via het zogenaamde 2de scherm adverteren. De toekomst zal uitwijzen of bedrijven klaar zijn voor deze relatief nieuwe vorm van reclame maken.

Executive Summary

Twitter’s eerste tv-commercial
Gisteren zond Twitter zijn allereerste tv-commercial uit, tijdens de live uitzending van een Nascar race.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *