Time for Twitter marketing. Vine inzetten in je marketing campagne

Twitter lanceert wel vaker met nieuwe apps die het sociale netwerk gebruiksvriendelijker moeten maken. Heet van de naald is Vine, waarmee je makkelijk korte filmpjes kan delen via verschillende netwerken als Twitter, of course! Hoe kan je Vine inzetten voor marketing campagnes?

Twitter Vine voor micro-ads?

Net zoals je op Twitter enkel berichtjes van maximum 140 tekens kan posten, mogen je fimpjes op Vine niet langer duren dan 6 seconden. Denk je dat je een filmpje van enkele luttele seconden moeilijk kan inzetten voor marketing doeleinden? Wij denken dat ze toch effectief kunnen zijn als micro-ads of micro-commercials, tenminste als je inzet op creativiteit.

Omdat je Vines ook op Twitter en Facebook kan posten, kan je een veel breder publiek bereiken dan enkel je volgers op Vine zelf en je maakt tegelijkertijd jouw Facebook of Twitter wat levendiger. Hierin ligt mogelijk het marketing potentieel van Vine.

Een Vine creëren is heel eenvoudig. Je klikt op het camera icoontje op de homepage, en zolang je je vinger op het scherm houdt, blijf je filmen. Dit simpele concept biedt heel wat opties om marketing filmpjes te creëren. Stop-motion is momenteel populair, maar dit is nog maar het begin. Tijd voor creativiteit dus!

Is je Vine klaar, dan kan je even de resultaten bekijken. Ben je tevreden, dan kan je nog een description toevoegen die kijkers triggert. Om je van kwalitatieve marketing te verzekeren, kan je hier best nog een stuk of twee keywords inknallen.

Twitter Vine gebruiken voor marketing

Je ziet het, Vines creëren is kinderspel. Maar om goede marketing te voeren met Vine, moet je creatief zijn. Als je je merk goed kent, kan je beter inschatten wat kijkers verwachten van jouw Vine. Wat je filmt, maakt op zich niet uit. Je kan producten tonen, diensten, jouw bureau, eender wat. Maar zorg ervoor dat je filmpje leuk en interessant is, zodat mensen meer over je merk willen weten. En nog een tip: leid hen recht naar je website!

Zonde van de tijd?

Zal de tijd en moeite die je in Twitter Vine stopt ook lonen? Als je weet dat de app gratis is en het maar enkele seconden duurt voor je weet hoe je de app moet gebruiken, is er geen reden waarom je niet zou proberen. Het is een snelle en makkelijke manier om een nieuw element aan jouw social media netwerken toe te voegen en je brand engagement te verhogen. Net zoals met zoveel andere social media tools, is Vine een manier om jouw online marketing te verfijnen. Je doet er natuurlijk wel goed aan om af en toe te evalueren of jouw Vines echt werken voor jouw business.

 

Executive Summary

Heet van de naald is Vine, waarmee je makkelijk korte filmpjes kan delen via sociale netwerken. Enkele tips om Vine in te zetten voor marketing campagnes…

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *