Nissan laat Facebook fans zelf auto ‘samenstellen’

Automerken zijn erg actief op sociale media. Vooral Facebook is populair en mening merk heeft een grote schare fans. Nissan springt wel heel creatief om met Facebook en lanceerde een originele actie om haar fans bij het merk te betrekken. Het liet hen namelijk zelf de 370Z samenstellen! Er is een aparte Facebook pagina aan het project gewijd: op dit ogenblik hebben meer dan 34.000 mensen de pagina leuk bevonden.   


De Nissan 370Z is een fijn staaltje van crowd-sourcing, een opkomende trend in de autoindustrie. In het kort kom het hierop neer: ‘To engage consumers in everything from the naming to the design of vehicles’.

Inmiddels zijn de eerste beelden van de auto op de Nissan Performance Facebook pagina verschenen. Daarin is te zien hoe de wagen langs de Tail of the Dragon road in het Great Smoky Mountains National Park rijdt. “In de laatste paar maanden heeft de Nissan Facebook community gestemd voor de constructie en het design van Nissan’s laatste project car en dit is het resultaat”, aldus Nissan Performance.

Executive Summary

Nissan springt creatief om met Facebook
Crowd sourcing opkomende trend in autoindustrie

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *