KLM introduceert “Social seating” voor meer reiscomfort

Social media worden steeds meer aangehaald door bedrijven als het nieuwe marketing kanaal bij uitstek. Zo zien bedrijven dat sociale netwerken zeer interessant zijn om de service naar de klanten toe verbeteren waardoor ze klanten makkelijker aan hun kunnen binden.

De vliegmaatschappij KLM heeft bekendgemaakt dat ook zij springen op de ‘social’ trein. Zo komt KLM met een geheel nieuw concept: “Social seating“. Dit moet ervoor gaan zorgen dat vliegen een prettigere ervaring wordt voor de reizigers. Op reis gaan is zeer ontspannend maar het reizen op zich kan een zeer vervelende ervaring zijn. In de vakantieperiode is alles al zeer hectisch op de luchthaven, dan is een aangename vliegreis wel welkom. Maar hoe gaat social seating in zijn werk?

Kies je seatmate

Met social seating gaat KLM sociale netwerken zoals Facebook en LinkedIn gebruiken om reizigers de mogelijkheid te geven om via deze netwerken online in te checken en vervolgens de gewenste zitplaats reeds te kiezen. Zo kunnen passagiers plaats nemen langs personen die dezelfde leeftijd of interesses hebben.

Wie wil jou seatmate worden?

Social seating is op het eerste zicht een leuke manier om vliegen aangenamer te maken. Maar voor dat het project is opgestart zijn er al sceptici die zich vragen stellen bij dit ‘social’ systeem.

Zo hebben sommige schrik dat verkopers dit systeem aanhalen om nieuwe klanten aan te trekken. Ook stalkers krijgen vrije kaart om een nieuw slachtoffer uit te kiezen. KLM is naar eigen zeggen volop bezig met het project nog te verfijnen zodat deze dingen niet kunnen voorvallen. Want de opzet van social seating is niet een vliegende dating-service uit te bouwen. De bedoeling is om ‘social’ online te verenigen met ‘social’ offline waardoor vliegen een leukere ervaring wordt.

Betalen voor sociale interactie?

Zien jullie in social seating de toekomstige manier van vliegen? Of hebben  jullie toch schrik om langs één of andere pervert terecht te komen? En een andere vraag is: “Wat moet de dienst kosten?”. Zijn jullie bereid om te betalen voor deze extra service?

Wie zien steeds vaker dat bedrijven creatief worden met verschillende social media strategieën. Zo hadden we dit jaar ook de Facebookparking van Heylen meubelen die werd bedacht en uitgewerkt door ons eigen Queromedia team. Er bestaan veel goede voorbeelden van social media campagnes. Als jullie er nog weten, aarzel dan niet om deze met de rest te delen.

In ieder geval wensen we iedereen een sociale vliegreis toe en vermijd de freaks!

 

Executive Summary

Wat? KLM gaat social met Social seating
Hoezo? Social seating moet van vliegen een leuke en sociale ervaring maken.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *