Infrographic: Search vs. Social

In de hedendaagse marketing zijn search en social twee strategieën die niet meer mogen ontbreken. Beide marketingstrategieën hebben sterktes en zwaktes maar dat betekent niet dat men als marketeer voor één van de twee moet kiezen. Want in de meeste gevallen kan men meer uit beiden halen door ze samen te gebruiken. Je moet wel eerst op de hoogte zijn waar de sterktes liggen van beide manieren om tot de juiste goals te komen. Daarom heeft MDG Advertising een handige infrographic uitgewerkt die aangeeft waar search marketing primeert op social media en omgekeerd.

Search Marketing & Social media: Double team

Zoals we op de infographic zien blijkt uit onderzoek dat search marketing vooral sterk is in het genereren van leads en goed is om de visibiliteit te verhogen van lokale business. Voor social media liggen de sterktes vooral op verhogen van brand awareness en interactiviteit.

Maar de conclusie van de infographic is dat het meeste profijt voort komt uit het samen gebruiken van beide strategieën. Zo kunnen marketeers niet alleen meer doelen bereiken maar de meerderheid zegt ook dat de ene strategie de andere ook positief beïnvloed.

Dus marketeers, mix it up!

 

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *