Hoe persoonlijke sociale media de bekendheid van je bedrijf vergroten

persoonlijke sociale media

Merkbekendheid vergroten met persoonlijke sociale mediaZeker voor start-ups of bedrijven die nog maar net hun eerste stappen zetten in de wereld van de sociale media, kan het moeilijk zijn om goed van start te raken. Het duurt lang om een publiek op te bouwen, en velen raken snel ontmoedigd. Wist je dat je eigen sociale media profielen en die van je werknemers hier echter stevig bij kunnen helpen? We leggen uit hoe je de merkbekendheid van je bedrijf op sociale media vergroot door persoonlijke profielen in te schakelen.

Opgemerkt worden op sociale media

Om te beginnen is het belangrijk dat je merk opgemerkt wordt op sociale media; men moet weten dat je bestaat. Om dat te bereiken moet je in de eerste plaats zorgen voor kwaliteitsvolle content en een consistente boodschap over alle sociale media heen. Opgemerkt worden is een heel pak eenvoudiger wanneer er verschillende mensen die zijn je content op hun profielen posten en discussiëren over onderwerpen die relevant zijn voor je merk. Dit kan je bereiken door zelf veel informatie over je bedrijf te delen, en aan je werknemers te vragen om hetzelfde te doen. Wanneer zij enthousiast meestappen in het sociale media verhaal kunnen jullie samen veel bereiken.

Meer online engagement creëren

Wanneer ook je werknemers allerlei interessante bedrijfsgerelateerde content delen, creëer je een veel meer persoonlijke ervaring voor je fans. Potentiële klanten kunnen nu een echte naam en een gezicht op het merk plakken. Vooral jongeren vinden dit belangrijk, een merknaam en bedrijfslogo vinden zij vaak te onpersoonlijk. Deze combinatie van persoonlijke profielen van werknemers en een bedrijfsprofiel op sociale media zorgt ervoor dat prospecten kunnen kiezen hoe ze liefst in interactie treden met je merk.

Een stevig netwerk voor je bedrijf opbouwen

Zorg ervoor dat je samen met je werknemers een sociale media strategie bedenkt, en dat iedereen zich eraan houdt. Zo vormen jullie samen een sterk netwerk waarbij je bedrijf centraal staat. De werknemers genereren zo leads naar de website of het sociale media profiel van je bedrijf.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *