Eerste resultaten Mobile-Only Facebook Ads veelbelovend

We hebben de voorbije weken uitgebreid bericht over de zeer gehypete IPO van Facebook en de teleurstelling die daarop volgde. Voor veel analisten waren het voornamelijk de beperkte perspectieven op een bijkomende volwaardige en duurzame inkomstenbron die de neergang op de beurs veroorzaakte. De afgelopen weken heeft het sociale netwerk dan ook alles op alles gezet om snel op zoek te gaan naar die extra inkomsten.

Veel analisten zijn het er over eens dat vooral in mobile nog veel vooruitgang te boeken is voor Facebook. Ondanks het feit dat mobile steeds belangrijker wordt, heeft Facebook haar mobiele apps nog maar weinig kunnen verzilveren.

Op 6 juni, echter, lanceerde Facebook haar eerste mobile only ad product, waarover je ook al kon lezen op deze blog. Adverteerders kregen toen de optie om hun advertenties enkel aan mobiele gebruikers te tonen. We zijn nu twee weken verder, en de eerste resultaten van deze mobile only ads zijn bekend. En die zijn veelbelovend!

Het was TechCrunch die de eerste resultaten kon inkijken van 3 van de grootste Ads API Partners van Facebook, bedrijven die de mobile adcampagnes van grote Amerikaanse bedrijven op Facebook beheren.

TBG Digital, één van die drie Ads API Partners van Facebook, heeft de voorbije twee weken de mobile only ads van Facebook getest in de vorm van Sponsored Stories. In totaal hadden de advertenties 278.389.453 impressies, verdeeld over 17 verschillende klanten. De advertenties haalden een Click-Through Rate van 1,14%, aan een gemiddelde CPC van $0,86 Dat komt overeen met een eCPM, kost per 1000 impressies, van $9,86. Ter vergelijking, Sponsored Stories op desktops halen een gemiddelde CTR van 0,588% aan een gemiddelde CPC van $0,68, met een eCPM van $3,75. Als je ook de sidebar Ads in rekening brengt, dan zijn de verschillen nog frappanter.

Ook andere agencies zeggen goede resultaten te halen. AdParlor , een andere Ads API Partner van Facebook, haalde een CTR van 0,821% op haar mobiele campagnes, of 25 keer hoger dan de webcampagnes.

Volgens Simon Mansell, CEO van TBG Digital, kunnen de mobile ads de duurzame inkomstenbron zijn waar Facebook naar op zoek was. De resultaten zijn goed, en mobile zal in de toekomst alleen maar groeien. Hij ziet de toekomst dan ook heel rooskleurig in.

Wat ook in het voordeel speelt van Facebook is dat Mobile Sponsored Stories nog niet echt zijn doorgedrongen bij de grote massa adverteerders. Wanneer ook zij zich gaan storten op de Mobile Ads, zal de concurrentie verhogen, en zal de CPC ongetwijfeld een opwaartse beweging maken.

Toch mogen we ons zeker niet laten verleiden tot voorbarige conclusies. Dit zijn natuurlijk maar de eerste resultaten van de Mobile Only Ads. Qua CTR mogen de Mobile Only ads misschien wel beter scoren, we hebben nog geen gegevens over conversies en transacties. Een mooie CTR is nice to have, maar indien de ROI slecht is, zal het voorbestaan van de mobiele campagnes zeker zwaar geëvalueerd moeten worden. Het blijft dus afwachten op de eerste resultaten op financieel vlak.

Executive Summary

Mobile-Only Facebook Ads
Twee weken nadat Facebook de Mobile-Only Sponsored Stories lanceerde, zijn de eerste resultaten bekend
Eerste resultaten veelbelovend
De eerste resultaten zijn veelbelovend, met een CTR die in sommige gevallen tot wel 25 keer hoger ligt.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *