Consument verwacht binnen 4 uur reactie via sociale media

Consumenten zijn sowieso veeleisend, maar door de komst van de social media wordt hun geduld nog kleiner. Ze verwachten hun antwoord sneller via Facebook of Twitter dan via e-mail. Dat blijkt uit een enquête van Steven Van Belleghem en Survey Sampling International.

Consumenten verwachten snelle respons via Facebook en Twitter

Steven Van Belleghem en Survey Sampling International ondervroegen 2.766 consumenten uit Singapore, Brazilië, de V.S., Rusland, China, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Nederland en België. Wat blijkt?

  • 93% van de consumenten wil dat hun opmerkingen serieus genomen worden
  • 90% van de consumenten verwacht snel een reactie
  • 89% wil op een vriendelijke manier behandeld worden
  • 88% wil het probleem met één contact opgelost zien
  • 55% van de consumenten die aan bedrijven een vraag stellen via Facebook of Twitter verwacht binnen de 4 uur een antwoord
  • 44% van de mensen die een contactformulier op de website invullen verwacht binnen de 4 uur een antwoord
  • 39% van de mensen die een e-mail sturen verwachten binnen de 4 uur respons.

Moraal van het verhaal? De responsverwachting varieert naargelang het gebruikte medium. Bij Facebook en Twitter verwachten de consumenten een zeer snelle respons en ze hebben zeer hoge verwachtingen van de customer service van bedrijven en organisaties. Dit weerspiegelt de maatschappelijke trend dat alles sneller gaat. Door de sociale media verspreiden positieve en negatieve productervaringen bijzonder snel.

Op naar een hechte community rond je product

Social media zijn een efficiënte manier om een hechte community rond je product te creëren, maar je moet wel altijd en op de gepaste manier reageren op de vragen, opmerkingen of wensen van de consumenten. Hoe kan je dit doel kan bereiken? Met een efficiënt social media management!

Bron: DutchCowboys

Executive Summary

Consumenten verwachten sneller antwoord via sociale media
Dat blijkt uit een enquete uitgevoerd door Steven Van Belleghem en Survey Sampling International.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *