Aanwezigheid van Belgische bedrijven op sociale netwerken stijgt met 108%

Een overgrote meerderheid van de Belgische bedrijven is niet actief op de sociale netwerken, zoals Facebook, LinkedIn, Twitter… Bovendien hebben bedrijven die er wel actief op zijn, gemiddeld slechts 250 fans op hun Facebook-pagina. Dat blijkt uit een onderzoek van Email-Brokers.

Email-Brokers, dat actief is in interactieve marketing en e-mail marketing, heeft een analyse gemaakt op een database van 400.000 websites van Belgische bedrijven.

2,4% van Belgische bedrijven op sociale netwerken

Uit het onderzoek blijkt dat amper 2,4 procent van de Belgische bedrijven over een Facebook-pagina beschikt. Daarmee  staat ons land op de negende plek in de Europese ranglijst, na het Verenigd Koninkrijk (56 procent van de bedrijven actief op sociale netwerken), Italië (5,6%) en Zweden (5,4%).

Met het onderzoek wil Email-Brokers de sterke groei aantonen van het aantal Belgische bedrijven dat actief is op de sociale netwerken. “In één jaar tijd bedroeg deze groei 108%, wat enorm is,” aldus William Vande Wiele, CEO van Email-Brokers. “We zijn er nog lang niet, maar er is vooruitgang.”

“Eenvoud en efficiëntie”

In ons land blijkt Luik de provincie met het meest bedrijven actief op de sociale netwerken (6,1%). Daarna volgen de provincie Antwerpen en Waals-Brabant (beiden 5,7%), West-Vlaanderen (5,2%), Vlaams-Brabant (5,1%) en Oost-Vlaanderen (4,2%).

Volgens William Vande Wiele maken de eenvoud en efficiëntie van de sociale netwerken het voor iedereen, zowel bedrijf als kleine zelfstandige, mogelijk om hun visibiliteit op het internet uit te bouwen, maar men moet er wel in slagen om een community uit te bouwen.

Executive Summary

Wat? Uit een onderzoek blijkt dat amper 2,4 procent van de Belgische bedrijven over een Facebook-pagina beschikt. Toch steeg dat percentage op één jaar tijd met 108%.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *