4 effectieve Facebook-tactieken die niemand je eerder vertelde

Je las al duizenden artikels die je steeds dezelfde Facebook-tactiek vertelden: gebruik foto’s, stel vragen en post je berichten op een optimaal tijdstip. Herhaal dit en je bent op weg om een social media-superster te worden, toch? Als je actief bent op de sociale media heb je deze tactieken al vaker gehoord. Social media gaat over de kleinste details. In dit bericht gaan we je dus niet vertellen om foto’s te plaatsen of vragen te stellen. We vertellen hoe je dieper kan graven, kan analyseren en kleine veranderingen kan doorvoeren die een grote impact kunnen maken…

Ja, afbeeldingen creëren engagement, maar kies je afbeeldingen zorgvuldig

Ik hoor het je denken: “Je zei net toch dat je het niet over het posten van foto’s ging hebben?” Daar gaat het ook niet over. Iedereen weet dat beelden goed presteren op Facebook en dat je door een afbeelding te plaatsen meer betrokkenheid en click-throughs genereert. De vraag die wij stellen is: welke afbeeldingen genereren het meeste betrokkenheid?

  • Fotocollages presteren goed op Facebook. Je kan je fans bijvoorbeeld vragen welke van de afbeeldingen hun voorkeur krijgt. Succes verzekerd!
  • Laat je afbeeldingen voor zichzelf spreken.

Steel ideeën van andere kanalen

Ontdekken wat goed zal presteren op Facebook, kan je vaak helpen. Dit klinkt enorm vanzelfsprekend, maar niemand vermeldt het. Ontdek welke blogposts het goed doen op Facebook en probeer er een reeks rond te maken. Kijk ook naar de prestaties op andere sociale media en denk na hoe je dit kan opnemen op Facebook. Bijvoorbeeld een citaat dat veel respons kreeg via Twitter of een statistiek van een interessante studie. Zulke zaken kunnen vaak omgezet worden in een wekelijkse serie of maandelijkse campagne.

Niet alle emoticons zijn hetzelfde :D

Volgens AMEX OPEN verhogen emoticons de reacties met 33%. Het feit dat ze betrokkenheid verhogen is zinvol omdat de definitie ervan banden heeft in en afgeleid is van de sociale media. Het lijkt gek, maar deze karakteriële expressies hebben een belangrijke rol gespeeld in de communicatie met behulp van technologie. Door emoticons op een behoorlijke en spaarzame manier te gebruiken kan je jouw merk vermenselijken en de toon van een bericht uiten.

Als je een vraag stelt, stel hem op het einde

Dat een vraag stellen via Facebook het engagement verhoogt, wisten we al. Het gaat hier niet over de de vraag die we stellen, maar waar je de vraag stelt. De plaats waar je de vraag stelt, is even belangrijk als wat je vraagt. Door de vraag op het einde van je bericht te stellen verhoog je de interactie met 15%!

 

Executive Summary

Enkele logische Facebook-tactieken die het engagement verhogen.
Ontdek hoe je meer betrokkenheid creeëert met enkele eenvoudige tips…

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *