3 Tips voor een efficiënter social media management

Social media management is meestal iets waar je meer tijd aan spendeert dan je oorspronkelijk in gedachte had. En omdat er elk sociaal platform wel enkele leuke afleidingen om de hoek loeren, krijg je meestal niet al te veel werk gedaan tijdens de uren die je aan social media spendeert. Hoe zorg je dan wel voor een efficiënt social media management?

social media management

Bundel je social media activiteiten

Als je regelmatig e-mails of meldingen krijgt van berichten op social media, is het erg verleidelijk om meteen in te checken op je account en die berichten te lezen. Vaak ga je dan van het ene naar het andere social media platform en ben je voor je het weet 3 uur bezig zonder veel te realiseren. Beter is om je social media activiteiten te bundelen en in één keer alle social media platformen te checken. Op die manier word je tijdens je andere activiteiten minder afgeleid en zal je geconcentreerder aan je social media management kunnen werken.

Beperk linkbuilding via social media

Linkbuilding is een activiteit waar je veel tijd mee kan verliezen, vooral als je er al een tijdje mee bezig bent en linkbuilding opportuniteiten niet meer voor het grijpen liggen. Je spendeert al snel een volledige dag aan linkbuilding, terwijl je uiteindelijk uitkomt op slechts een handvol nuttige links. Probeer je daarom te richten op één goede link per dag en stel een tijdslimiet in. Geef jezelf maximum één à twee uur per dag om op zoek te gaan naar goede links. Vind je niets, dan ga je verder met de rest van je werk.

Trek tijd uit om content te schrijven

Zonder interessante content zijn je social media profielen niets waard en zal je niet veel geëngageerde bezoekers aantrekken. Jammer genoeg vinden veel bedrijven geen tijd om voldoende content te produceren. Daar is maar één oplossing voor: elke dag een uurtje content schrijven inplannen om van al die goede ideeën ook interessante artikels te maken. Je kan eveneens dagelijks een half uurtje inplannen en dan de ene dag een kladversie maken met de grote lijnen van je artikel en de andere dag die kladversie in een concreet artikel gieten.

Conclusie

Als je met social media bezig bent, kan je gemakkelijk uren bezig blijven zonder veel te realiseren. Je doet er daarom goed aan om een duidelijke agenda op te stellen en enkele uren per activiteit op voorhand vast te leggen. Zo zal je geconcentreerder werken zonder te veel afleiding.

Executive Summary

Spendeer je altijd meer tijd aan social media dan je vooraf gepland had?
Ontdek 3 tips voor een efficiënt social media management!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *