Zo zullen Instagram-ads eruit zien

Instagram geeft zijn gebruikers een eerste indruk van de betalende posts. De foto-app zal binnenkort advertenties introduceren. De eerste advertenties zullen enkel zichtbaar zijn voor de Amerikaanse Instagramgebruikers. Instagram toonde onlangs een voorbeeld van zo’n advertentie in hun blogpost over de Instagram-ads.

Look & feel van Instagram-ads

Enkele weken nadat Instagram bekend maakte dat ze ook advertenties zullen aanbieden via hun app, is het zo ver: de eerste betalende postsworden uitgerold. Komende week zullen de Amerikaanse gebruikers advertenties tegenkomen in hun feed. Instagram gaf de preview vrij met de bedoeling om de gebruikers reeds een beeld te geven van de look & feel van de Instagram-ads.

Instagram sponsored-posts

De advertenties op Instagram zullen er ongeveer hetzelfde uitzien als de gewone Instagram-posts. In de rechterbovenhoek van de advertentie zal het woord “sponsored” verschijnen. Door op het label te tikken, krijg je meer informatie over de advertenties op Instagram. Rechts onder de foto kan je via de more-button de advertentie verbergen en feedback geven. Op deze manier kan Instagram in de toekomst interessantere ads weergeven in jouw feed.

Creatief, inspirerend en origineel

Enkele grote bedrijven als Levi’s, Ben & Jerry’s, General Electric en PayPal gingen reeds aan de slag met Instagram-ads. Deze grote merken kiezen voor originele foto’s van hoge kwaliteit. Dat is precies wat Instagram wil, creatieve en vernieuwende advertenties aanbieden. De focus licht nog steeds op het bouwen van een plaats waar mensen geïnspireerd raken.

Executive Summary

Instagram rolt de eerste Instagram-ads uit!
Krijg reeds een eerste indruk van de look & feel van deze ads.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *