#Untamed: Mercedes-Benz’ succesvolle Instagram-campagne

Mercedes-Benz behoort tot de ‘Early Adopters’ op vlak van Social Media Marketing. Nog voor Instagram werd overgenomen door Facebook deelden zij reeds hun eerste foto via het netwerk. Sindsdien volgden ze een eenvoudige artistieke richting. Ze richtten zich vooral op hun auto’s, maar voegen er steeds een vleugje diversiteit aan toe. Ze bedankten de volgers wanneer ze 50.000 volgelingen hadden en opnieuw voor de mijlpaal van 100.000 volgers.

Sinds februari zet het autobedrijf een stapje verder met een ambitieuze, maar goed uitgevoerde, Instagram campagne.

#Untamed: Mercedes-Benz Instagram foto-campagne

#Untamed is de eerste digitale foto-expositie in zijn soort. Een tentoonstelling gevuld met de meest ongewone Instagram foto’s. Geïnspireerd door de nieuwe Mercede-Benz CLA” Zo staat de campagne gedefinieerd op de officiële website van de foto-campagne.

Mercedes-Benz nodigde Instagrammers uit om hun Instagram-account te koppelen aan http://www.untamed-installation.com. Daar konden ze drie foto’s toevoegen. Elke foto krijgt een score toegekend. De best gerankte foto’s wonnen en worden tentoongesteld worden in Parijs.

Voor de lancering van deze campagne maakte Mercedes-Benz volgend filmpje:

#Untamed digitale foto tentoonstelling

Deze campagne stond in het teken van de Mercedes-Benz CLA. Voor deze campagne zochten ze geen ordinaire, dagelijks geposte foto’s. Mercedes-Benz zocht naar foto’s met een unieke uitstraling. Op de foto’s mocht alles gefotografeerd worden behalve het ‘gewone’. Duizenden deelnemers deelden drie van hun meest ongewone Instagram-foto’s.

Al deze buitengewone uitzichten werden verzameld in #Untamed. Het idee erachter? Een #Untamed score liet zien hoe onderscheidend de stijl van de foto is ten opzichte van de anderen. De meest opmerkelijk foto’s worden getoond in de Mercedes-Benz Pop-Up Store in Parijs. Deze digitale en unieke foto’s worden nog tentoongesteld van tot 13 april 2013!

Inspiratie & foto’s: Nitrogram

Executive Summary

Mercedes-Benz behoort tot de ‘Early Adopters’ op vlak van Social Media Marketing.
Sinds februari zet het autobedrijf een stapje verder met een ambitieuze, maar goed uitgevoerde, Instagram-campagne.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *