‘Social wall’ brengt je sociale media tot leven

social media wall

Je bedrijf of organisatie is nog niet actief op Facebook? Langzamerhand behoor je dan tot een kleine minderheid van ondernemingen die de voordelen van een actief socialmediabeleid nog niet ontdekt hebben. Tegenwoordig zijn bedrijven actief op Facebook, Twitter, LinkedIn en eventueel zelfs Instagram of Pinterest. Deze kanalen verhogen je online zichtbaarheid en helpen je om het juiste doelpubliek aan te spreken. Uiteraard blijft ook je offline publiek – je klanten die niet actief zijn op sociale media – van belang. Met een social wall kun je die doelgroep toch laten kennismaken met je online aanwezigheid, zodat ook zij in aanraking komen met je internetmarketing.

Online en offline in harmonie

Op de sociale media krijgt je onderneming de kans om je identiteit te vormen, weer te geven en te delen. Je Facebookpagina is een plek waar je met je klanten en prospecten in overleg treedt. Zij maken er kennis met je bedrijf, en met de manier waarop je communiceert, en jij kunt live kennismaken met een deel van je doelpubliek.

Dat veel ondernemingen die kans ondertussen met twee handen hebben vastgegrepen, spreekt voor zich. Bedrijven investeren massaal in een marketingstrategie voor sociale media. En terecht, want het is een relatief betaalbaar kanaal met een potentieel enorm bereik.

Je Facebook printen?

Maar deze ontwikkeling creëert ook nieuwe uitdagingen. Eén daarvan is hoe je je online identiteit – en bijhorende internetmarketing – laat aansluiten op je offline marketing. Met andere woorden: hoe breng je je personeel en de klanten die je over de vloer krijgt, maar die je Facebookpagina niet liken, toch in contact met de levendige sfeer van je socialemediakanalen?

Social wall als oplossing?

De Nederlandse startup SocialWally heeft een voorstel om dat op te lossen. De social wall is een schermweergave met daarop de laatste Facebook- of Twitter-updates, je Instagram-foto’s, je YouTube-filmpjes én tellers met het aantal likes van je socialemediaprofielen. Dat dynamische beeld stream je dan gewoon naar je kantoor, winkel of wachtkamer.

Social-wall-1

Op die manieren krijgen je medewerkers of klanten een beeld van je online aanwezigheid en worden ze geprikkeld om zelf ook eens een kijkje te nemen. Vooral wanneer je medewerkers en klanten de user-generated content van je volgers zien,, zullen ze volgens SocialWally geïnspireerd worden om zelf ook in gesprek te treden op de sociale media. Het toppunt is uiteraard de screenception, waarbij je bezoeker een foto neemt (en deelt) van een eigen foto wanneer die op jouw social wall verschijnt!

Sociale media op evenementen

Social wall

Bron: Pinterest

Ook op bedrijfsevenementen is een social wall een optie. Het Amerikaanse Snapcastr specialiseert zich hierin. Met Snapcastr creëer je een live stream van tweets en foto’s, maar kun je ook peilingen en leaderboards tonen aan deelnemers en bezoekers. Met de juiste hashtag, een actieve community manager en aantrekkelijke mogelijkheden om live te interageren, genereer je de nodige extra buzz rond je product launch, fundraiser of conferentie.

Wat denk jij? Is de social wall een goeie manier om je doelpublieken op elkaar te betrekken?

Executive Summary

De social wall biedt een antwoord op de uitdaging om je offline klanten te betrekken bij je activiteiten op sociale media. Slim bekeken, of toch niet je dat?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *