Nieuwe Page Insights op Facebook

facebook-insights-300x200Beheer jij de Facebookpagina van jouw bedrijf, een campagne of je eigen fanpagina? Dan hebben we goed nieuws: Facebook introduceert een nieuwe, eenvoudigere en krachtigere versie van Page Insights! De ‘virality’-score is verdwenen ten gunste van een term die iedereen begrijpt: engagement. De ietwat idiote “mensen praten”-metric is nu onderverdeeld in gegevens die je daadwerkelijk kan gebruiken. Als laatste zijn de grafieken gemakkelijker te lezen met zinvolle cijfers.

Nieuw Facebook Page Insights dashboard

Laten we in de eerste plaats eens kijken naar de nieuwe lay-out van het dashboard van Facebook Page Insights. De pagina is onderverdeeld in 6 verschillende categorieën: overview, likes, reach, visists, posts, people. Automatisch wordt de overview weergegeven. Hier krijg je een overzicht van de data van afgelopen 7 dagen. De informatie die je hier krijgt, zijn de page likes, post reach en engagement van de afgelopen 7 dagen. Onderaan de overview vind je ook nog jouw 5 meest recente posts.

Verschillende tabbladen Page Insights

  • Likes: dit tabblad is onderverdeeld in drie gebieden, totaal aantal likes, Net likes (likes min dislikes) en gegevens over vanwaar je likes kwamen. De grafiek die je te zien krijgt, vergelijkt automatisch de gegevens van deze week met die van de voorgaande week. Zo zie je onmiddellijk of je terrein wint of verliest. Op de grafiek kan je ook momentopnames bekijken, zo kan je de oorzaak van een grote stijging of daling bepalen.
  • Reach: De grafiek in dit tabblad geeft het engagement van organische versus betaalde posts weer. Dat doet de grafiek aan de hand van likes, comments en shares. Ook geeft dit onderdeel het negatieve gedrag weer, zoals het ‘hiden’ of unliken van posts of pagina’s.
  • Visits: Hier zie je welke pagina’s en tabbladen het meeste bezoekers ontvangt.
  • Posts: Dit tabblad geeft weer wanneer jouw volgers actief zijn en waar ze het meeste interesse voor tonen. Je kan per bericht dat je op facebook plaatst de verschillende insights van dit bericht bekijken. Je ziet hoeveel mensen de post liken, delen en er op klikken.
  • People: Het laatste tabblad geeft de demografische gegevens van jouw Facebookfans weer en vergelijkt deze gegevens met de totale ‘Facebook bevolking’. In dit tabblad kan je dus exact nagaan wie jouw pagina bezoekt en waar ze interesse voor tonen.
Executive Summary

Beheer jij de Facebookpagina van jouw bedrijf?
Dan hebben we goed nieuws: Facebook introduceert een nieuwe, eenvoudigere en krachtigere versie van Page Insights!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *