Facebook carrousel advertenties voor mobiele apps

facebook carousel ads

Meerdere producten promoten in één advertentie? Dat doe je met de Facebook carrousel advertenties. Zo vertoon je meerdere afbeeldingen en links in dezelfde advertentie. Vanaf nu kun je deze linkadvertenties met carrouseleffect ook gebruiken om je mobiele apps te promoten. Maar werken deze advertenties echt beter? In dit artikel lees je er alles over.

Wat zijn carrousel advertenties?

Facebook lanceerde de carrousel advertenties vorig jaar. Je kunt tot vijf afbeeldingen en links in één advertentie plaatsen. Zo krijgen Facebook-gebruikers bijvoorbeeld een advertentie te zien met verschillende foto’s van één kledingstuk. Door het kledingstuk van verschillende kanten te fotograferen en te combineren met andere kleren, krijgen de gebruikers onmiddellijk een duidelijk beeld en zullen ze waarschijnlijk sneller overtuigd zijn. Bij die afbeeldingen plaats je namelijk ook links naar bijvoorbeeld de productpagina. Op die manier kan men het product meteen aankopen in je webshop. Daarnaast kun je ook binnen één advertentie verschillende producten, diensten of promoties in de kijker zetten.

Zet binnen één advertentie verschillende producten, diensten of promoties in de kijker tegen een lagere kost per klik en hogere klikfrequentie.

Click to tweet!

De voordelen van carrousel advertenties

Facebook vergeleek 9.000 carrousel advertenties en gewone advertenties met slechts één afbeelding met elkaar. Uit analyses blijkt dat de carrousel advertenties een daling in de kost per conversie tussen 30 en 50 procent opleveren en een daling van 20 tot 30 procent voor de kost per klik ten opzichte van de gewone advertenties. Een lagere kost per klik en kost per conversie zijn het resultaat.

Wanneer je carrousel advertenties opstelt, heb je de keuze tussen drie doelen: klikken en conversies, nieuwe klanten en remarketing, en je bedrijf promoten. Een tijdje geleden lanceerde de sociale netwerksite deze feature ook voor mobiele apps met dezelfde look en functionaliteiten. Zo kun je ook je mobiele app promoten via de linkadvertenties met carrouseleffect. Facebook-gebruikers worden gestimuleerd om de app te downloaden en hun engagement met de app gaat erop vooruit. Bovendien kun je hen naar bepaalde pagina’s sturen.

Enkele cases

We namen de proef op de som en vergeleken carrousel advertenties met gewone advertentie. Intercarro, een tegelspecialist, gebruikt advertenties om hun toonzalen te promoten. Uit de cijfers blijkt dat de carrousel advertenties een hogere klikfrequentie (CTR of click-through rate) hebben. De linkadvertenties met carrouseleffect springen namelijk meer in het oog en je merkt dat je met slechts één klik de informatie vindt die je zoekt. Daarnaast merken we ook een lagere kost per klik bij die advertenties, zoals de cijfers van Facebook voorspelden.

 

Facebook carrousel advertenties Facebook carrousel advertenties - Intercarro1

 

Suzuki gebruikt de advertenties daarentegen om verschillende foto’s van één auto te tonen. Zo wordt het automodel op verschillende manieren in de kijker te gezet. Ook bij de carrousel advertenties van Suzuki ligt de klikfrequentie hoger dan bij de gewone advertentie. En de kost per klik ligt ook hier iets lager bij de linkadvertenties.

Facebook carrousel advertenties Facebook carrousel advertenties - Suzuki1

Executive Summary

Facebook blijft niet stilstaan. Zo heeft het de carrousel advertenties ook aan mobiele apps toegevoegd. Volgens Facebook ligt de kost per klik en de kost per conversie hierbij lager dan bij advertenties met slechts één foto. Ook wij namen de proef op de som en vergeleken enkele advertenties.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *