B2B-klanten binnenhalen via sociale media doe je zo

qm-b2b

De tijd dat een salesteam de baan op moest om nieuwe klanten binnen te halen ligt, dankzij de opkomst van de sociale media, al lang achter ons. Twitter, Facebook en LinkedIn zijn bruikbare instrumenten geworden om interesse te wekken voor je product of dienst. Maar krijgen jouw verkopers wel voldoende tijd om hun sociale netwerk uit te bouwen? Haal geld uit de sociale media met deze 5 tips om B2B-klanten aan te trekken!

01/

Creëer content die je sales kunnen delen met prospects

Het is goed dat je je verkopers aanspoort actief te zijn op de sociale media, maar zorg er dan ook voor dat ze content hebben die ze kunnen delen met mogelijke klanten. Een account creëren en vervolgens laten doodbloeden gaat weinig zoden aan de dijk zetten.

02/

Zorg ervoor dat je sales de tijd krijgen om hun netwerk uit te bouwen

We haalden het al kort aan in de inleiding van dit stukje: het is uitermate belangrijk dat je verkoopteam tijd krijgt om nieuwe doelgroepen en potentiële klanten te zoeken voor je producten of diensten. Heel concreet wil dat zeggen dat je wekelijks een of twee uur reserveert – meer mag ook, minder niet! – voor de sociale media: hun Facebook-tijdlijn updaten, een nieuwe tweed de wereld insturen, chatten met klanten, antwoorden op berichten, … Je zult vlug merken dat dat geen verloren uren zijn!

03/

Laat je sales een blog bijhouden

Dit is misschien net té ambitieus voor de meeste bedrijven, maar desalniettemin aan absolute aanrader: laat je sales een blog schrijven. Een tijdrovende bezigheid, akkoord, maar wel een die, op termijn, zijn geld meer dan waard is. Lees onze gids voor het opstarten van een blog er maar op na!

04/

Focus op LinkedIn

Heb je écht niet veel tijd om je met de sociale media bezig te houden, focus je dan op één platform: LinkedIn. Het is dé manier om een B2B-publiek te bereiken.

05/

Schuim Twitter af op zoek naar vermeldingen

Het is belangrijk dat je weet wie je product of merknaam vermeldt. Het kan dus geen kwaad om je merk- of productnaam even in te geven in de zoekbalk van Twitter. Je sales kunnen er vervolgens mee aan de slag. Iemand op het spoor die op zoek is naar een product dat jij aanbiedt? Waarom zoek je geen rechtstreeks contact? Wie weet sleur je wel een deal uit de brand!

Met deze tips maak je van de sociale media in geen tijd je meest efficiënte sales-tools. Heb je nog vragen, laat ze ons dan gerust weten!

Executive Summary

De sociale media inschakelen om B2B-klanten binnen te halen, het kan! Alleen vraagt het wel een aanpassing van je salesteam. Hoe je dat precies aanpakt, lees je in dit artikel.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *