Yes! Exacte statistieken per zoekwoord in Webmaster Tools

zoekwoorden statistieken

statistieken voor keywordsDe komst van not provided eind vorig jaar dwong online marketeers om creatief te zijn in hun zoekwoordonderzoek. Sinds gisteren is het terug een beetje eenvoudiger geworden. Via Google Webmaster Tools krijg je nu meer details over impressies en clicks via search. Bovendien introduceerde Google een nieuwe filter die bijzonder nuttig is voor mobile marketeers.

Exacte zoekwoord data

Waar Google voorheen impressie- en clickdata afrondde, en je website het dus in werkelijkheid ook beter of slechter kon doen, krijg je nu specifieke data tot op individueel niveau.

 

statistieken voor keywords

 

 

 

 

 

 

Met deze specifieke data kunnen digitale marketeers en webmasters terug meer gericht aan de slag gaan. Onder Search Traffic – Search Queries kan je zowel de zoekwoorden, impressies, clicks als de doorklikratio bekijken. Wanneer je doorklikt op een zoekwoord, krijg je de pagina(‘s) te zien die de bezoekers hebben bekeken.

Afzonderlijke data voor desktop en mobile

Ook voor mobile markteers is er een handige update.

De zoekwoorddata voor desktop en mobile worden vanaf nu niet meer op één hoop gegooid. Omdat gebruikers zich anders gedragen afhankelijk van hoe ze een website bezoeken, levert deze nieuwe weergave mogelijk heel wat nieuwe insights op.

Doordat het belang van mobile alleen maar toeneemt, en daardoor traffic vanop smartphones blijft stijgen, is het dus erg handig om meer mobile-specifieke informatie te hebben met betrekking tot zoekopdrachten.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *