Lig je in de clinch met je zoekwoorden? 4 manieren om te winnen

zoekwoorden

Vind een nieuwe invalshoek voor je zoekwoordenHeb je het punt bereikt waarop je geen raad meer weet met je zoekwoorden? Heb je moeite met het bedenken van originele invalshoeken, ben je snel ongeduldig bij het content creatie proces? Als je bron van ideeën voor belangrijke zoekwoorden uitgeput is, moet je op zoek naar een nieuwe bron van inspiratie. Hier zijn enkele tips om te brainstormen, koppen te creëren en zoekwoorden te verwerken in je content.

Super researcher: gaat dieper in op zoekwoorden

De super researcher krijgt er geen genoeg van, hij of zij kan heel de dag onderzoek doen. De super researcher is zeer gedetailleerd en vindt de inhoud belangrijker dan de verpakking. Dit doet de super researcher door het zoekwoord te onderzoeken, veel te lezen en te klikken op alles wat interessant lijkt. Het is een superpower als het op onderzoek aan komt, want super researchers zijn in staat om de willekeurigste – maar evenzeer relevante en interessante – artikels te vinden en zo een originele invalshoek te vinden voor het zoekwoord.

New Angler: bekijkt zoekwoorden vanuit een andere hoek

New Anglers zien de dingen anders. Ze kunnen zoekwoorden keer op keer laten rocken en er steeds een nieuwe swing aan geven. Neem bijvoorbeeld “wat maakt een goede website”:  in plaats van zich te concentreren op een ander aspect van wat een goede website is, pakt de New Angler het anders aan en kiest voor de titel “Wat maakt een anders goede website volledig nutteloos?”. Als je dus vast zit en niet weet hoe je je zoekwoorden kan gebruiken, probeer ze dan eens in het negatieve daglicht te zetten “wat niet te doen…” of “5 elementen die je mist”.

Life Lessoner: Eigen ervaring met het zoekwoord

De Life Lessoner gebruikt dingen die hij of zij heeft geleerd en schrijft er over. Het is een goede start om te schrijven wat je weet. De Live Lessoner is eerlijk, soms sentimenteel en kent zichzelf goed genoeg om een zoekwoord te gebruiken en te relateren aan een stuk van zijn leven. Het kan zo simpel zijn als een artikel over de ervaring met een klant die jou leerde om de situatie anders te bekijken.

Out-of-the-Box Thinker

De out-of-the-box thinker is niet bang om nieuwe ideeën uit te proberen. Het kan gewoon werken… of net niet. Maar als je het niet probeert, kan je het niet weten! Een manier om out of the box te denken, is door de inhoud opnieuw in overweging te nemen. Ben je het bijvoorbeeld gewend om een how-to lijstje te posten? Probeer je bericht eens op te bouwen in de vorm van een video, statische visuele inhoud of een lijst van memes. Zelfs als het idee een beetje te bizar lijkt, vergeet niet dat je het slecht presterende deel van de inhoud snel kan herstellen… schrijf gewoon iets anders.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *