Hoe leg je zoekmachine optimalisatie uit aan dummies?


Wat is je beroep? Dit is een doodnormale vraag voor de meeste mensen, maar in ons vakgebied is het antwoord echter niet zo vanzelfsprekend. Op familiefeesten of op café aan vrienden uitleggen wat SEO, SMO, PPC of linkbuilding inhoudt zorgt enkel voor verwarde blikken. De term ‘internet marketing’ is bovendien te breed en zegt niet veel.

Daarom hebben we naar ideeën gezocht bij onze collega’s en op het internet om het ideale antwoord te geven op deze vraag.

I fight robots

De beste repliek vonden we via een discussie op Search Engine Land. Met de simpele woorden “I fight robots” bewijst John Curtis hoe abstract zoekmachines zijn voor outsiders. Als je nog een stap verder gaat en de panda‘s en crawlers vermeldt zullen de meesten misschien wel denken dat je fictie schrijft.

CEO van Google

Eén van onze collega’s heeft recent promotie gemaakt. Ze legde aan haar moeder uit dat ze bezig is met SEO, en met andere woorden probeert om websites aan te passen aan de zoekmachines van Google. Haar moeder vertaalde dit aan de telefoon echter naar “Mijn dochter is CEO van Google”. Hopen dat Larry Page dat niet hoort.

Hoe leg jij de wonderlijke wereld van zoekmachine optimalisatie uit aan je vrienden en familie? Hoe toon je het verschil tussen SEO en SEA aan? Hou je het simpel met een uitleg over internet marketing of vertel je een spannend verhaal over robots, spinnen en machines?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *