De doorslaggevende factoren van SEO

seo

Indien je de laatste jaren de vraag stelde aan eender welke marketeer wat SEO voor hen betekende kreeg je wel eens de commentaar dat ze het liever kwijt dan rijk waren. Een webpage optimaliseren kost nu eenmaal tijd en energie en doe je niet in een-twee-drie. De andere groep keek je aan en zei dat het wel heel belangrijk was, maar kon niet echt uitleggen wat SEO dan in feite inhield.

Vanaf het moment dat SEO in opmars kwam, hebben online marketeers veelal SEO best-practices gebruikt om hun rank in Google te verhogen. De kwaliteit van de content was in de meeste gevallen ronduit slecht.
Het gevolg? Een quasi onleesbare pagina en ontoelaatbare praktijken zoals keyword stuffing.

Het belang van relevante content

Google heeft een reeks algoritme-updates aangebracht, waaronder Panda 4.1 (de recentste), een migratie van Penguin 3.0  naar Penguin Everflux & Pigeon. De bedoeling was om pagina’s met relevante content te belonen.

Regelmatig nieuwe content publiceren en die van de juiste zoekwoorden voorzien, komt je ranking in Google ten goede. Als je de juiste zoekwoorden gebruikt, ben je er ook zeker van dat de juiste bezoekers op je site terechtkomen.

Het wonder van long-tail keywords en intent marketing

We ondervinden het elke dag: in een poging om informatie te vinden, zoeken we via heel brede termen (net zoals ongeveer 30% van de gebruikers), maar we krijgen pagina’s te zien die niet aansluiten bij wat we zoeken. Beter is om je zoekopdracht specifieker te maken door het gebruik van zogenaamde long-tail keywords. Er een verschil in intentie tussen de zoekopdrachten “voetbal” en “voetbal clubs Antwerpen”. De tweede zoekopdracht is veel specifieker. Mensen gaan hoe langer hoe meer op zoek naar zo’n specifieke informatie. Het is zaak als bedrijf om op het juiste moment bovenaan in de zoekresultaten te prijken. Zo trek je kwalitatieve bezoekers aan die sneller geneigd zijn om tot de gewenste conversie over te gaan..

De toekomst van Search Engine Optimization

De klassiekers blijven uiteraard de klassiekers. Google leert zijn algoritmes steeds meer als ‘een mens’ naar pagina’s en content te kijken. Ook mobile wordt almaar belangrijker, net zoals de user experience op de website zelf. Zinvolle content schrijven en die optimaliseren om teruggevonden te worden én om een optimale gebruikservaring zijn de standaard in SEO-land.

Executive Summary

Bovenaan de zoekresultaten prijken is niet voldoende om een succesvolle SEO-strategie in de praktijk te brengen. Je moet op het juiste moment goed scoren en op die manier kwalitatieve bezoekers naar je site leiden. Alleen zo zullen je inspanningen resultaat opleveren.

1 Comment

  1. asEtwjo5rw

    25 weeks ago

    [url=http://augmentin-500-mg.nu/]augmentin 500mg[/url] [url=http://buyatarax.in.net/]atarax[/url] [url=http://trazodone.mom/]trazodone[/url]




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *