Canonical tag implementatie verbetert SEO verkeer met 13%

Er is nog altijd veel twijfel en onduidelijkheid bij vele e-commerce sites of en hoe ze ‘duplcate content’ dienen aan te pakken. Conclusie van een Covario case: dubbele content, waarbij teveel gelijkaardige productpagina’s of bijna identieke pagina’s bij google worden aangeboden heeft een negatief effect op het scoren in Google.

De Google robots naar de unieke content leiden via canonical tags kan cruciaal zijn voor uw e-commerce resultaten. Er vanuit gaan dat Google het wel uitdoktert is misschien niet de meest geschikte strategie. Google de weg van de minste weerstand aanbieden wel.  ‘Duplicate content’ is niet enkel een probleem van herhaling van quasi identieke content over verschillende sites heen, maar ook binnen 1 site.

Covario geeft ons inzicht in de resultaten van de retailer. Belangrijke opmerking daarbij is inderdaad dat deze retailer geen seizoensgebonden resultaatverschillen kent. Het resultaat van de oefening reflecteert over een periode van 4 maanden: 3 maanden voor de implementatie van de canonocal url, 1 maand erna.

De belangrijkste resultaten:

  • 193% stijging in bezoekers op de pagina’s waarnaar wordt verwezen (via canonical)
  • 14% stijging in nieuwe gespecifieerde pagina’s, die op zich ook nieuwe bezoekers aantrekken (de oefening doet je nadenken over de structuur van je site)
  • 49% stijging in gemiddeld aantal bezoekers op de canonical pagina’s
  • 196% verlaging van de indexatie van de site (kan belangrijke performance winsten opleveren bij grote sites)
  • 8% verbetering in zoekmachine rankings
  • 13% stijging SEO-verkeer over de gehele site
Veel succes bij de implementatie!
Executive Summary

Wat? Op zoek naar 13% verbetering in SEO verkeer op jou e-commerce shop?
Ja hoe? Bekijk de implementatie van je canonical tagging eens!
Van je wat? :-)…

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *