Online Advertentie Omzet stijgt sterk in de V.S.

Uit een report van het onderzoek van Interactive Advertising Bureau en PriceWaterhouseCooper blijkt dat de advertentie omzet op het internet in de Verenigde Staten is gestegen tot 14,2 miljard dollar in het eerste helft van 2011. Dat betekent een stijging van 23% t.o.v. de eerste helft van 2010. Dit geeft al een globaal beeld van het onderzoek maar er zijn nog andere interessante cijfers.

Een stijging van 23% betekent ook een verdubbeling van de stijging t.o.v. de eerste helft van 2010. Zo steeg de omzet 11,3% in 2010 t.o.v. 2009.

Search boven alles

Search is nog steeds het meest populaire advertentie platform voor online adverteren. Search neemt 49% in van de gehele advertentie omzet, dit komt neer op 7,3 miljard dollar. Dit is ook weer een stijging, zo steeg het zoek-aandeel met 2% waar het in 2010 47% telde.

De display advertenties zijn goed voor een stijging van 27,1% vergeleken met dezelfde periode voorgaand jaar en nemen in 2011 ongeveer 37% in van de totale internet advertentie omzet. De stijging van 27,1% overstijgt de stijging van vorig jaar die bedroeg 16%.

Search en display groeien samen 27% jaar na jaar, waarbij search voor de grootste stijgingen zorgt.

Als we kijken naar de andere advertentie formats zien we dat leads genererende advertenties een stijging kennen in uitgaven maar 2%  dalen t.o.v. de gehele advertentie omzet. En geld gespendeerd aan email advertentie daalde met 34,2%

De toekomst van online advertenties

De cijfers van het laatste kwartaal tonen dat de toekomst van online adverteren er zeer rooskleurig uitziet. Zo werden in Q2 van 2011 weer eens alle records gebroken in vergelijkingen met voorgaande kwartalen. In de toekomst zullen enkel nog meer bedrijven kiezen voor online adverteren omdat men hiermee zijn doelgroep immens vergroot en de mogelijkheden verder reiken dan traditioneel adverteren.

Het blijft nu nog afwachten wat de cijfers zullen zijn voor Europa. We kunnen ervan uitgaan dat de stijging in Europa ook kenbaar gaat zijn. Zeker omdat men hier nog maar enkel jaartjes is gewoon geraakt aan mogelijkheden van online adverteren.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *