Nieuwe automatische extensie in Google Adwords: Dynamic Structured Snippets

dynamic-structured-snippets

In september vorig jaar lanceerde Google zogenaamde ‘structured snippets, die relevante, extra informatie in de organische zoekresultaten tonen. Onlangs kondigde Google aan dat het die extra informatie nu ook automatisch in advertenties gaat tonen. Uitschrijven kan, maar Google benadrukt dat de snippets ook meetellen in je Ad Rank.

Structured snippets, wat zijn dat?

Structured snippets is relevantie informatie, die Google in de organische resultaten meegeeft onder de meta description. Het gaat dan bijvoorbeeld om productspecificaties, vluchtdata of om auteursinformatie. Dat ziet er als volgt uit:

image00

Structured snippets in advertenties

Vanaf nu kunnen structured snippets ook in advertenties verschijnen. De snippets zijn eigenlijk een automatisch gegenereerde extensie, die bijvoorbeeld samen met je sitelinks of met locatie-extensies getoond worden. Als adverteerder hoef je niets te doen, de structured snippets verschijnen volledig automatisch. De informatie die wordt weergegeven, komt overeen met de inhoudscategorie op je website. Om in aanmerking te komen moet je campagne wel getarget zijn op het Engels en moet het om een campagne in het zoeknetwerk gaan.

unnamed

De dynamische snippets tonen informatie die specifiek voor de gebruiker van toepassing is. Ze moeten de zoeker ‘een beter idee geven over wat te verwachten op je website’, aldus Google. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar vluchten, dan toont de snippet vluchtinformatie. Voorlopig werkt de nieuwe functie enkel voor productsites in retail en voor hotel- en vlucht websites, maar Google wil later dit jaar andere sectoren toevoegen.

Om de prestaties van je structured snippets te bekijken selecteer je het rapport ‘Geautomatiseerde extensies’ in het advertentie-extensies menu. Merk je dat de extensies niet goed werken, dan kan je je uitschrijven. Google gebruikt de extensies wel voor zijn ad rank, dus je uitschrijven heeft mogelijk een negatieve impact op je positie.

Executive Summary

Dankzij de Adwords Dynamic Structured Snippets die Google onlangs introduceerde, verschijnt er automatisch extra informatie onder je advertenties in het zoeknetwerk.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *