7 optimalisatietips voor je AdWords-campagne

qm-7-adwords-tips-voor-beginners

Wil je de prestaties van je AdWords-campagnes verbeteren? Dan moet je jouw account optimaliseren, maar hoe begin je daar aan? Wij geven je 7 optimalisatietips die je AdWords prestaties een boost geven.

01

Link AdWords met Analytics


Het mag dan 2014 zijn, maar toch zijn er nog veel (nieuwe) e-commerce websites die hun AdWords nog niet koppelden aan Analytics. Dit is dus één van de belangrijkste stappen voor je aan het échte optimaliseer-werk van je AdWords-campagnes kan beginnen. Want enkel op die manier kan je nauwkeurig de gegevens van je AdWords-account analyseren.

Hoe doe je het? Je kan in het beheerdersoverzicht van Google Analytics simpelweg klikken op AdWords-links en het is in enkele seconden opgelost. Let wel op: je moet admin-rechten hebben voor zowel AdWords als Analytics op dezelfde Google login!

7 optimalisatietips voor je AdWords-campagne

02

Herstructureer je campagnes


Structureer je campagnes niet enkel op thema. Zeker wanneer je meer dan 10.000 keywords hebt, is het belangrijk om de structuur te herzien. Verdeel je campagnes bijvoorbeeld ook op vlak van budget, maak aparte campagnes voor de best converterende zoekwoorden zodat deze steeds voldoende budget hebben en je geen vertoningen mist voor je meest winstgevende producten!

Door verschillende variaties te testen, ontdek je wat werkt en wat niet werkt.

Click to tweet!

03

Advertentieteksten testen, maak er een spel van


Alleen door continu advertenties te testen, kan je ontdekken welke advertenties beter presteren en jouw algemene prestatie verbeteren. Je advertentietekst is het eerste wat de gebruiker ziet, die moet dus ‘recht in de roos’ gericht zijn. Test variaties in jouw advertentietekst met als doel de perfecte advertentietekst te maken! Alleen door verschillende variaties te proberen, kan je ontdekken wat werkt en wat niet werkt!

04

Kopieer best presterende advertenties

Kopieer je best presterende advertenties naar andere advertentiegroepen. Door te testen hoe succesvolle advertenties presteren in andere advertentiegroepen kan je de impact van je beste advertenties exponentieel doen groeien.
05

Start een mobile advertentie


Voeg enkele mobile advertenties toe in je best presterende advertentiegroepen. Een enorme hoeveelheid zoekopdrachten wordt tegenwoordig namelijk met smartphones uitgevoerd. Je zou met andere woorden gek zijn om hier geen deel van uit te maken!

Werkt je webshop niet zo goed op mobiele apparaten? Dan kan je beter helemaal niet adverteren op smartphones. Dit doe je door op campagneniveau je mobile bid adjustments op -100% te zetten, je biedt dus helemaal niets voor zoekopdrachten op mobiele aparaten!

06

Test je landingspagina


We weten allemaal dat het super belangrijk is dat onze bezoekers meteen vinden wat ze zoeken op onze landingspagina. Als de gebruiker niet meteen ziet wat hij zocht, verlaat hij waarschijnlijk onmiddellijk de pagina en je kans op een conversie is verdwenen. Controleer dus in Analytics hoe lang een bezoeker gemiddeld op je pagina blijft en of hij veel moet doorklikken naar andere pagina’s. Optimaliseer aan de hand daarvan je landingspagina’s en zorg dat de gebruikers zo snel mogelijk vinden wat ze zoeken!

Zonder grondige analyse gooi je de helft van je advertentiebudget weg, zonder ooit te weten welke helft.

Click to tweet!

07

Start een campagne met Product Listing Ads


De Product Listing Ads (PLA’s) komen nog maar net kijken in België, maar door meteen mee op de kar te springen, heb je een streepje voor op jouw concurrenten. Ontdek hoe je eenvoudig een PLA-campagne kan opzetten en wat de voordelen ervan zijn.

Executive Summary

Wil je de prestaties van je AdWords-campagnes verbeteren? Dan geven we je 7 optimalisatietips die je AdWords prestaties een boost zullen geven.

Leave A Comment