Reclamestunt Lidl: 950 fijnproevers dineerden gratis in Belgische toprestaurants

reclamestunt Lidle

Mysterieuze advertenties in kranten, op de radio en op verschillende websites nodigde fijnproevers uit om gratis bij de Jeunes Restaurateurs d’Europe te gaan dineren. Dat bij wijze van Sinterklaascadeautje. Wat zij als return moesten geven voor deze culinaire avonds was een ingevulde kwaliteitsenquête. 950 proefpersonen namen deel aan deze culinaire avond en ze waren gul met de punten…

Blinde proeverij van Lidl

De 950 fijnproevers verzamelde vrijdagavond in verschillende toprestaurants, waaronder Culinair (Lauwe), Le Cor de Chasse (Wéris) en tweesterrenrestaurant Hostellerie St.Nicolas (Elverdinge). De fijnproevers waren gul met de punten want de culinaire gerechten die geserveerd werden, verdienden maar liefst 9,4 op 10. Ook de champagne en de wijnen van de avond scoorden goed!

Vandaag maakte Lidl bekend dat zij achter deze massale blinde proeverij zaten. In elk restaurant werd namelijk uitsluitend met Lidl-producten gekookt. “Op deze manier konden we onze kwaliteit objectief laten testen” vertelt woordvoerder Pieterjan Rynwalt.

Slimme reclamestunt

Deze blinde proeverij is een slimme reclamestunt van Lidl en past volledig binnen hun nieuwe communicatiestrategie: “Sometimes you need to change the outside, to get people to discover the inside”. Eerder, in september, deed Lidl ook zo’n reclamestunt. Ze opende toen een pop-uprestaurant “Dill” in Stockholm. Niemand wist dat er met Lidl-producten gekookt werd en Dill werd een heuse hype. Pas twee maanden na de opening werd bekend dat Lidl achter dit restaurant zat en dat daarom dineren bij Dill zo goedkoop kon.

De boodschap die Lidl brengt is duidelijk: wie blind proeft, kan niet raden dat er met Lidl-producten gekookt wordt. Een slimme en originele imagocampagne die jou moet overhalen om met Kerst oesters, sint-jacobsvruchten en champagne bij Lidl moet kopen!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *