All posts in Pay-per-call

Google NL goes Mobile AdSense

Het Google-kantoor in Amsterdam bereidt proeven voor met AdSense op mobiele telefoons, dat beweert Erwin Boogert van Emerce. AdSense op het web is u vast niet onbekend. Het doorzoekt de inhoud van webpagina’s en plaatst advertenties die relevant zijn voor…

Truvo (GoudenGids.nl) in zee met Ask

De zoekmachine Ask is sinds gisteren geïntegreerd in goudengids.nl. De site is qua look & feel, buiten wat tabbladen, niet echt spectaculair veranderd, maar de functionaliteit is wel toegenomen. Opnieuw niets spectaculairs. Personalisatie en een voorbereiding op reviews. Is Googlemaps de…

Google droomt van gratis mobiele telefonie

‘"Jullie mobiele telefoons zouden gratis moeten zijn," sprak Google-ceo Eric Schmidt afgelopen weekend een publiek van Stanford University toe. "Dat zou een logisch gevolg zijn van het feit dat adverteren op mobiele telefoons in de lift zit." Google zegt dat…

Online marketing = toekomst! Maar dat wisten we al!

In 2011 zullen Europese marketeers naar schatting 83 miljard uitgeven aan online advertenties. Dit komt neer op 8,3 procent van alle Europese uitgaven aan adverteren. Zoekmachine marketing wordt verwacht daar een aandeel van 49% in te hebben in 2011, tov…

Google start met mobiele advertenties

Google is gestart met het testen van advertenties voor mobiele apparaten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Deze nieuwe vorm van adverteren zal klanten toelaten links te plaatsen waarop geklikt kan worden in de zoekresultaten van Google op…

Google experimenteert met Click-to-Call

Google zou google niet zijn als ze een andere naam en aanpak zouden hebben voor de “pay-per-call” advertentie format. Click-to-call dus, een tekstadvertentie met een telefoon-icoontje, dat wanneer je erop drukt een popup-schermpje tovert waarin je je telefoonnummer kwijt kan….