Telenet onderschat succes van ‘Telebotten’

Via talrijke reclamespotjes met Bart Wellens in de hoofdrol kondigde Telecomreus Telenet een nieuwe actie aan. Er waren 1.500 telebotten te winnen samen met 1.500 duo tickets voor het Belgisch kampioenschap veldrijden van 13 januari in Mol. Via de boodschap “U trekt toch ook uw botten aan voor het Belgisch kampioenschap veldrijden in Mol?” werd iedereen warm gemaakt om deel te nemen.  Toen het eindelijk zover was, werd de actie echter al na 10 seconden stilgelegd en werd Telenet slachtoffer van zijn eigen succes.

Telebotten actie

De telebotten wedstrijd

Het concept van de Telenet wedstrijd leek vrij eenvoudig: op vrijdag 4 januari om 11 uur konden Telenetklanten zich met hun Telenet klantennummer aanmelden op www.telebotten.be. Daarna moesten ze hun schoenmaat en e-mailadres doorgeven en op ‘verzenden’ klikken. Er werd meteen getoond of de deelnemers al dan niet gewonnen hadden. De eerste 1.500 deelnemers zouden in de prijzen vallen.

Telenet slachtoffer van eigen succes

Toch liep de telebotten wedstrijd niet bepaald van een leien dakje. Sportjournalist Edwin Mariën probeerde bijvoorbeeld 54 minuten tevergeefs om binnen te geraken. Toen de actie om 11u02 plots afgelopen was, verscheen de boodschap “Jammer maar helaas, alle botten zijn de deur uit”. Dat de actie zo snel afgelopen was en velen er niet in slaagden om in te loggen, veroorzaakte heel wat boze reacties. Ook op Twitter regende het klachten omtrent de actie. Telenet zelf zegt overweldigd te zijn door het massale succes van hun actie. Na Lidl en Starbucks leert nu ook Telenet z’n lesje wat betreft online campagne voeren…

Executive Summary

Telenet wedstrijd om ‘Telebotten’ en ticket BK veldrijden te winnen, wordt slachtoffer van eigen succes
De actie werd reeds na 10 seconden stopgezet.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *