Social Media gebruik anno 2012

SEOMOZ & HubSpot voerden onlangs een onderzoek uit om na te gaan hoe het gesteld is met het gebruik van SEO, Social Media, Internet Marketing, etc. De infographic die ze op basis van de resultaten samenstelde, toont enkele interessante resultaten….

Zo beweert maar liefst 44% van de ondervraagden dat ze gevorderde tot professionele social media vaardigheden hebben. Wel opmerkelijk als je weet dat een jaar geleden vele marketeers nog schrik hadden van social media en niet goed wisten hoe ze ermee moesten omspringen. Nog een opmerkelijk feit is dat Google Plus meer en meer gewaardeerd wordt door marketeers.

Social Media gebruik door marketeers

Google Plus behaalt maar liefst een derde plaats en scoort daarmee zelfs beter dan YouTube en LinkedIn. Ten slotte valt ook het social media gebruik ons sterk op: zo gebruikt maar liefst 76,9% blogs om aan content marketing te doen. 52,3% van de respondenten gebruikt fora voor customer service en nog eens 74,1% gebruikt LinkedIn voor branding.

Maar da’s lang niet alles. Rand Fishkin van SEOmoz en Dharmesh Shah hebben alle resultaten geanalyseerd en in een gratis webinar gegoten ‘The state of SEO and Internet Marketing in 2012‘. Zo kom je o.a. te weten dat een overweldigende 96% van de internet marketeers heeft aangegeven dat hun teams betrokken zijn bij content creatie als zijnde een marketingstrategie. Zeker de moeite waard om eens te bekijken!

Infographic van SEOmoz & HubSpot over het social media gebruik van internet marketeers in 2012

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *