NAB bedankt zijn publiek in realtime

De ‘National Australia Bank’, of kortweg NAB, heeft weer een geniale campagne gelanceerd. Ze bedanken daarbij mensen in een shoppingcenter die een ‘verloren’ zonnebril terugbrengen, en dat in realtime. Ze besparen daarbij kosten noch moeite! De mensen die bedankt worden weten niet wat hen overkomt als hun foto plots op alle schermen in het shoppingcenter verschijnt.

Bekijk hieronder het filmpje:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7rpG4IC5NFE[/youtube]

De NAB break-up

Het is niet de eerste keer dat NAB een dergelijke stunt uit haalt. Het begon allemaal op 14 februari 2011, toen volgende tweet op het NAB Twitter account verscheen:

“Sooooo stressed out. Have to make a tough decision and know I’ll probably hurt someone’s feelings. Arrggghhh.”

Eerst werd gedacht dat een medewerker van het bedrijf de tweet per ongeluk via het NAB account had verstuurd in plaats van via zijn persoonlijke Twitter account. Achteraf bleek het echter een grote stunt te zijn, waarin de National Australia Bank zogenaamd zijn relatie verbrak met de andere Australische banken.
De reden achter deze campagne? De Australische bevolking had geen vertrouwen in de banken, ze beschouwden hen als een stelletje profiteurs die allemaal onder één hoedje speelden. NAB maakte met deze campagne duidelijk dat ze anders zijn dan andere banken… en ook deze campagne valt volledig in lijn met die strategie! Het resultaat? De Australiërs hebben langzaam maar zeker opnieuw vertrouwen in de banken.

Dit is de campagne waar het allemaal mee begon:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_7CHzLFJtBQ[/youtube]

Executive Summary

NAB
De National Australia Bank, ze bedanken hun publiek op geniale wijze.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *