Deze digitale marketing skills moet je zeker onder de knie krijgen in 2014

qm-skills

Vergroot je digitale marketingskills!Digitale marketing is een erg breed veld (een greep: SEO, SEA, copywriting, linkbuilding, sociale media, …), wat het zo goed als onmogelijk maakt voor één marketeer om het volledige spectrum in de vingers te krijgen. Om je te helpen prioriteiten stellen, presenteren we daarom vier richtlijnen om je marketing skills in 2014 te vergroten.

01/

Word een echte expert in je domein

Verdiep je in zaken die je deels onder de knie hebt. Zijn er aspecten van SEO die je nog niet voor de volle honderd procent beheerst? Spits je dan toe op een onderwerp dat relevant is voor je job. Hoe graag je misschien de geheimen van Instagram ontsluiert, als het voor jouw job niet vereist is om Instagram te gebruiken, dan heeft het weinig zin eraan te beginnen. Kies dus relevant zodat je nog wat aan je kennis hebt over vijf jaar.
02/

Verruim je digitale marketing skills

Naast een verdieping van je kennis is een verruiming ook aan de orde. Hebben PPC en SEO geen geheimen meer voor jou, kijk dan naar topics die in het verlengde ervan liggen. Hoe staat het, bijvoorbeeld, met je kennis van retargeting of het verband tussen betalende en organische sociale media? Laat je kennis uitwaaieren naar domeinen die aanleunen bij je huidige expertise en je hebt meteen een hele resem nieuwe vaardigheden in je marketingportefeuille.
03/

Word technisch sterker

Nu het internet steeds visueler wordt, is het tijd om je grafische skills bij te spijkeren. Kun jij zelf een infographic maken? Aan de slag dan! Ook andere technische tools die je kunnen helpen in je job zijn de moeite waard om te bekijken. Niet dat je in alles dé referentie moet worden voor je collega’s, maar een gedegen basiskennis kan nooit kwaad.

Nu het internet steeds visueler wordt, is het tijd om je grafische skills bij te spijkeren

Click to tweet!

04/

Copywriting: levenslang leren

De basis van elk succesvol digitaal marketingbeleid is nog steeds copywriting. Hoe vlot lezen je teksten en krijg je veel respons? Niemand is ooit een volleerd copywriter dus blijven oefenen is de boodschap. Durf daarom ook kritisch naar je eigen werk te kijken!

Zijn er nog andere marketing skills die onze aandacht verdienen in 2014? Laat het dan gerust weten in een reactie!

 

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *