Waarom je bedrijf ‘mobile’ moet zijn in 2014

mobiele advertenties en mobiel shoppen groeien in 2014

mobile marketingWe haalden in een vorige post het belang van mobile marketing reeds aan. Mobile is de toekomst, maar toch zweren veel bedrijven bij traditionele desktopstrategieën. Dat is een gevaarlijke manier van denken. Onderzoek toont immers aan dat mobile steeds meer terrein wint op desktop als het op aankoopbeslissingen aankomt. Het is nog niet te laat om een mobile strategie te ontwikkelen, maar de klok tikt luid en duidelijk.

Consumenten zoeken via mobile naar producten en deals

Mobile is niet alleen een belangrijk kanaal voor algemene research – steeds meer consumenten gebruiken mobile bovendien om naar specifieke producten op zoek te gaan. Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van het mobile-publiek op hun smartphone websites bezoekt voor deals en productinformatie en later een tweede keer terugkeert om hun research te bevestigen. Is je website niet mobile-vriendelijk, dan stuur je deze zoekende shoppers rechtstreeks naar je concurrenten. Mobile zoeken is een onlosmakelijk onderdeel van het shoppingproces geworden. Een geoptimaliseerde mobile website is dus een minimumvereiste. Met apps en mobile marketing campagnes kan je dan weer brand awareness op het moment van zoeken opbouwen.

Locatie en nabijheid belangrijker dan ooit

Consumenten zijn meer dan ooit op zoek naar de dichtstbijzijnde locatie om te shoppen. Met Foursquare-advertenties of Google Places for Business kan je hier voordeel uit halen. Foursquare-advertenties kan je immers koppelen aan geografische zoekopdrachten – zo overtuig je mensen die op zoek zijn naar bedrijven en services op basis van locatie en nabijheid. Met Google Places For Business target je Google App-gebruikers die mobile search gebruiken. Het helpt bovendien je Google Ranking om Google Places for Business te gebruiken. Mobile kan het verkeer naar je winkel dus stevig de hoogte injagen.

Mobile shoppers kopen sneller

Mobile-shoppers doen sneller aankopen dan desktop-shoppers. Meer zelfs: ruim de helft van het mobile-publiek wil binnen het uur iets kopen en meer dan 80% wil binnen 24 uur naar je winkel komen.  Doordat de researchmogelijkheden en reviews nooit ver weg zijn voor smartphonegebruikers, doorlopen zij het beslissingsproces veel sneller.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *