Finale Eurovisie Songfestival: 38% van de Europeanen zocht mobiel

Vond u het warme weer maar niets het afgelopen weekend? Verkoos u een lekker avondje in de zetel boven een barbequefeestje buiten? Dan is de kans groot dat u samen met 100 miljoen andere Europeanen het Eurovisie Songfestival gevolgd hebt. Ja? Dan had u waarschijnlijk ook uw smartphone of tablet bij de hand. Uit een recent onderzoek blijkt dat consumenten actief hun smartphone gebruiken wanneer zij tegelijkertijd verschillende media consumeren.


Opvallend: meer dan 50% van de smartphonebezitters in Europa gebruikt hun smartphone om op internet te surfen terwijl ze tv kijken. Maar hoe gebruikten de kijkers van de finale van het Eurovisie Songfestival hun mobiel toestel nu eigenlijk? 

 

In vergelijking met vorig jaar stelden de onderzoekers een toename van bijna 50% in het aandeel van zoekopdrachten op mobiele apparaten (tablets en smartphones) vast. In Denemarken waren meer dan 54% van de Eurovisie Songfestivalfans actief op het mobiele zoeknetwerk. In Zwitserland en Noorwegen lag dat percentage boven de 40%. Daarbij komt dat Denemarken en Noorwegen het hoogste aandeel Eurovisie Songfestival zoekopdrachten hadden op tablets: 14% en 11%.

Het onderzoek toonde ook aan dat de zoekopdrachten op mobiel en tablet een aanvulling vormden op de desktop-zoekopdrachten. Zo schakelden veel gebruikers tijdens de uitzending over naar hun smartphone of tablet.

Dat zovele Europeanen tijdens het Eurovisie Songfestival hun toevlucht zochten in hun mobiele apparaat, geeft nogmaals aan dat de mogelijkheden voor adverteerders op mobile nog immer groeiende zijn.


Executive Summary

Wat? Onderzoek heeft uitgewezen dat een groot aantal Europeanen tijdens het Eurovisie Songfestival hun toevlucht zocht in hun smartphone of tablet.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *