De smartphone verandert ons winkelgedrag

We gaan of staan nergens meer zonder onze smartphone. We gebruiken hem dag in, dag uit en we zijn altijd online. Surfen, iets opzoeken via Google, een bericht op een social media site plaatsen. Het is ons allemaal niet vreemd. Maar welke invloed heeft de smartphone op ons winkelgedrag?


Waarvoor gebruiken we onze smartphone tijdens het winkelen?

Als we aan het winkelen zijn gebruiken we onze smartphone vooral om de locatie van een winkel op te zoeken, om de voorraad te controleren en om prijzen en producten te vergelijken. Maar het potentieel gaat verder. Het is tijd om de smartphone als marketing-instrument te herkennen.

De smartphone bouwt een brug tussen een fysiek product en de digitale wereld. Online worden meningen gedeeld en elke consument laat deze mening mee spelen. Er is veel vertrouwen in de online reviews en vaak speelt dit mee bij de beslissing van een aankoop.

Hoe ziet het winkelen in de toekomst er uit met onze smartphone?

De verwachtingen van de consument op vlak van de smartphone liggen hoog. Maar de retailers en merken wachten nog een beetje bang af. Sommigen proberen voorzichtig, maar zijn voorlopig weinig succesvol. De smartphone kan de weg naar de aankoop optimaliseren en dat moet dringend doordringen. Want, zou het niet enorm handig zijn om je koffie te bestellen en betalen via je smartphone terwijl je aanschuift aan de kassa in de supermarkt? Of om via je smartphone dadelijk het juiste rek met de blouse die je wilt in jouw maat te vinden?

Shoppers willen hun vrije tijd maximaliseren en dit door zo weinig mogelijk tijd te verliezen. Verscheidene smartphone plug-ins zouden hier bij kunnen helpen. Ook met de QR-codes liggen nog zoveel kansen open. Producten gewoon tijdens het winkelen inscannen en op het eind automatisch betalen, via de smartphone. Gedaan met lange wachtrijen aan de kassa! Bedrijven en merken moeten stoppen met bang zijn en durven innoveren in nieuwe, online technieken. Want mobile is booming!

Executive Summary

Welke invloed heeft de smartphone op ons winkelgedrag en wat zijn de kansen voor de retailers?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *