3 tips voor je mobiele marketing strategie

tips voor betere mobiele marketing

Je zit rustig op de trein op je smartphone te surfen, op zoek naar inspiratie voor de kerstcadeaus. Je ziet een interessante Facebook advertentie, je klikt er op en je komt terecht in een webshop. Helaas is dat geen mobiele webshop, en het idee aan het constant moeten inzoomen en het invullen van een ellenlang formulier voor de betaling, houd je tegen om de webshop verder te verkennen. En tegen dat je thuis of op je werk bent, ben je de webshop alweer vergeten. Herkenbaar? Vast wel. Het is een nachtmerrie voor bedrijven, maar helaas nog een nachtmerrie waar te weinig bedrijven iets aan doen. Mobiel is de toekomst, en een degelijke mobiele marketing strategie is dan ook absoluut onmisbaar geworden! We helpen je alvast op weg met deze drie tips.

Is jouw website al responsive?

Responsive design is een van dé buzz woorden van 2013. Er bestaan tal van smartphones, tablets, laptops en notbooks: je website optimaliseren voor al die verschillende schermgroottes, dat is gewoonweg onmogelijk. Een website met een responsive design is dan ook absoluut de beste oplossing voor bedrijven die de mobiele ervaring van hun klanten willen verbeteren. Een responsive website is meestal ook te verkiezen boven het maken van een app. Heb je al een responsive website, dan kan je daar nog altijd een app aan toevoegen.

Meten is weten

Een mobiel scherm is natuurlijk een pak kleiner dan het scherm van een desktop of laptop, en je kan er dus ook een stuk minder informatie op tonen. Hoe bepaal je welke content je waar toont, en welke content je niet toont? Dat doe je op basis van analyse. Analyseer het mobiele verkeer op je website: welke pagina’s bekijken ze het meest, hoe zit het met de time-on-site en waar knappen bezoekers op af? Maak hierbij een duidelijk onderscheid tussen tablets en smartphones. Op basis van je analyse kan je vervolgens bekijken welke content je waar gaat tonen en welke content je niet gaat tonen op mobieltjes en tablets.

Context is key

Als je de metrics van je website bekijkt voor mobiele bezoekers, zie je waarschijnlijk een lagere conversieratio en een hogere bounce rate, vergeleken met bezoekers die je website via een pc bezoeken. Wil dat zeggen dat je mobiele site een flop is? Nee, helemaal niet! Context is hier key: bezoekers van je mobiele website hebben vaak andere behoeften. Ze zijn misschien op zoek naar de openingsuren van de dichtstbijzijnde vestiging, of ze willen jouw prijzen vergelijken met die van de winkel waar ze zich op dat moment bevinden. Hou daar rekening mee tijdens het analyseren van de data.

Bron: Mashable

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *