LinkedIn lanceert Showcase Pages

timthumb

adverteren-op-linkedin-300x199LinkedIn is hét professionele netwerkplatform bij uitstek. Als je bedrijf LinkedIn correct gebruikt, dan kan het waardevolle connecties met prospecten en gekwalificeerde sollicitanten opbouwen. Maar LinkedIn correct gebruiken betekent natuurlijk meer dan je profiel up-to-date houden. Het zakelijke netwerk wordt meer en meer gebruikt om content te verspreiden. Showcase Pages, de nieuwe feature van LinkedIn, speelt daarop in en stelt bedrijven in staat om business units, branches en producten in de kijker te zetten.

Je business units en producten in de spotlights dankzij Showcase Pages

Bedrijfspagina’s zijn ondertussen niet meer weg te denken van LinkedIn: er zijn er al een slordige drie miljoen. Het is de uitgelezen tool om bedrijfsupdates en –vacatures in de kijker te plaatsen bij een breed professioneel publiek. De Showcase Pages (of productpagina’s) gaan nog een stapje verder: als bedrijf – productpagina’s zijn een onderdeel van je bedrijfspagina – bied je meer gerichte informatie over business units, producten en productaanbiedingen.

Productpagina’s zijn bovendien het perfecte opstapje naar betaalde advertenties. Je zal je bedrijf immers kunnen promoten door content in de newsfeeds van LinkedIn-gebruikers te laten verschijnen. Pal tussen de updates van hun netwerk en de bedrijven die ze volgen.

De voordelen van Showcase Pages

LinkedIn-show-case-pagesDe showcase pages van LinkedIn betekenen een enorme boost voor je bedrijfspagina. Je kan bijvoorbeeld je producten tonen aan alle (potentiële) klanten in je professionele LinkedIn-netwerk. De boodschap en productdetails vul je volledig zelf in.

Bovendien hebben productpagina’s ook een uitgesproken SEO-waarde. Door links naar de productpagina’s op je website toe te voegen, creëer je waardevolle backlinks naar je site vanaf een site met een hoge Author Rank. Hiermee verhoog je de geloofwaardigheid van je website voor Google, waardoor je een hogere ranking krijgt.

De Showcase Pages van LinkedIn geven je bedrijf overigens een extra platform om haar productvideo’s te delen. Bedrijven die er dus vroeg bij waren om video te integreren in hun content marketing strategie, krijgen dus de uitgelezen kans om de social connection van (potentiële) klanten met hun producten op te schroeven.

LinkedIn mikt op inkomsten uit advertenties

LinkedIn lijkt momenteel in een transitieperiode te zitten met haar businessmodel. Advertenties maken 23% van de totale omzet van LinkedIn uit, maar het bedrijf zelf lijkt meer richting gesponsorde content te willen gaan. LinkedIn spoort bedrijven al langer aan om white papers en thought leadership-stukken te promoten en de showcase pages lijken het belang van gesponsorde content binnen LinkedIn alleen maar te vergroten.

Een aantal gerenommeerde bedrijven hebben aan het pilootproject deelgenomen: HP Converged Infrastructure, Microsoft Office en Adobe Marketing Cloud.

Executive Summary

LinkedIn lanceert Showcase Pages
Showcase Pages, de nieuwe feature van LinkedIn, stelt bedrijven in staat om business units, branches en producten in de kijker te zetten!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *