Bouw als marketeer aan je linkprofiel

linkprofiel

Google heeft de jongste vijftien jaar tal van algoritme-updates doorgevoerd om de kwaliteit, de gebruikerservaring en de resultaten van de zoekresultaten te verbeteren. Een van die factoren was onder meer het verzamelen van veel inbound links om de autoriteit van je website te verhogen. Maar door verscheidene algoritmewijzigingen zijn dergelijke technieken niet meer aan de orde. Ontdek hoe je vandaag een slimme linkbuildingstrategie uitbouwt.

Uitzonderlijke content

Content is king, een gekende uitspraak die het belang van kwalitatieve en relevante content weerspiegelt. Veel ondernemingen zetten al volop in op de creatie van content. Hoe we ons onderscheiden? Door content te creëren die naadloos aansluit bij de verwachtingen of noden van je doelgroep. Alleen zo maak je kans om op een natuurlijke manier verwijzingen te verdienen die je autoriteit ondersteunen.

Tien jaar geleden werd er voornamelijk gefocust op het aantal links, vandaag ligt de klemtoon op de kwaliteit ervan.

Click to tweet!

Meer dan kwantiteit

Terwijl er tien jaar geleden voornamelijk werd gefocust op het aantal links, ligt de klemtoon vandaag eerder op de kwaliteit van je links. Zorg dat je relevante links verzamelt en durf zelf ook niet-kwalitatieve links te weigeren. Via Google Search Console (vroeger: Google Webmastertools) heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om schadelijke links te filteren. Zo bewaak je te allen tijde de kwaliteit van je verwijzingen.

Feeling voor marketing

Naast goede content en een zorgvuldige selectie van links is een gedragswijziging essentieel om je linkbuilding op de juiste manier te benaderen. Beschouw je linkbuilding eerder als een marketinginspanning dan als een zuiver technische ingreep.

Vertrek niet vanuit de veronderstelling dat je veel links moet leggen naar je website, maar ga op zoek naar bloggers, volgers, partners of personen binnen je doelgroep of sector waarvoor het stuk content een hoge relevantie en toegevoegde waarde heeft. Maak met andere woorden altijd de afweging welk stuk content je naar welke personen uitdraagt. Op die manier verhoog je niet alleen de kans dat je extra kwalitatieve links verdient, maar je benadert zo ook je doelgroep op een correcte wijze.

Wat zijn jouw linkbuildingervaringen? We denken graag met jullie mee!

Executive Summary

Linkbuilding vergt vandaag een doordachte strategie. Zorg dat je relevante links verzamelt en durf zelf ook niet-kwalitatieve links te weigeren.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *