Zoek naar Search gegevens met Google Real-Time Insight Finder

Google houdt het zoekgedrag van mensen niet voor zichzelf. Voorheen kon je reeds informatie opzoeken over zoektermen en het zoekgedrag op Google via de Keyword Tool, Google Trends  of Insights For Search.

Nu brengt de internetgigant deze tools samen in één gecentraliseerde interface:  Google Real-Time Insight Finder. Zeer handig voor marketeers of online professionals die inzicht willen krijgen in zoektrends.

Hoe werkt Google Real-Time Insight Finder?

Je kan verschillende soorten informatie opvragen via de nieuwe ‘finder’:

‘What people looking for?’

Hier kan men bekijken hoe mensen zoeken. Een grafiek geeft seizoensgebonden trends weer en events die zorgen voor bepaalde pieken gerelateerd aan een zoekwoord. Daarnaast kan je ook de geografische gegevens bekijken.

‘How are people searching?’

Hoe zoeken mensen precies? Welke woorden gebruiken ze? Een overzichtelijk lijstje toont welke zoekcombinaties het meest voorkomen gerelateerd aan het zoekwoord dat je hebt ingegeven.

‘What are people saying?’

Een hele pagina laat zien welke blogs, sites, YouTube kanalen etc. spreken over een bepaald topic. Dit kan alvast interessant zijn om ideeën op te pikken.

‘Where are people clicking?’

Je kan ad planner gebruiken om de eigenschappen van gebruikers van dichterbij te bekijken. Wanneer je hier zoekt op een bepaalde website krijg je informatie zoals leeftijd van bezoekers, geslacht of opleiding. Bovendien kan je ook hun interesses bekijken.

‘What are people watching?’

Hier krijg heb je de kans om op te zoeken hoe bepaalde subgroepen gebruik maken van YouTube. Het is mogelijk om te selecteren op regio en leeftijd en je kan leeftijdsgroepen of regio’s vergelijken.

Executive Summary

Wat? Google lanceert Google Real-Time Insight Finder
En? Dit is een nieuwe interessante interface die de Google Keyword Tool, Google Trends en Insights For Search combineert.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *